יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד הצהיר היום (שני) כי יהיה מוכן להיכנס לממשלה "במידת הצורך לאישור עסקת חטופים". את הדברים אמר לפיד בפתח ישיבת סייעתו. 

כמו כן, לפיד חזר ואמר כי "זה לא נכון שנתניהו צריך לבחור בין עסקת החטופים להמשך הכהונה שלו כראש ממשלה. שיעשה את העסקה. אם סמוטריץ' ובן גביר יפרשו, הוא יקבל ממני רשת בטחון. זו לא החלטה קלה - אבל הדבר הכי חשוב הוא להחזיר את החטופים הביתה. לעסקת החטופים יש רוב גדול בעם, יש לה רוב גדול פה בכנסת, היא צריכה לקרות. אנחנו חוזרים ומציעים לנתניהו רשת בטחון פוליטית לעשות את העסקה - עכשיו".

באופוזיציה יודעים? לפיד: "לא אהפוך את הגיוס לכלי להפלת הממשלה"
בפער של עשרה מנדטים: המפלגה שמרסקת את הליכוד | סקר "מעריב"

מוקדם יותר היום, כתב שר האוצר בצלאל סמוטריץ' כי "חמאס בקריסה ומתחנן להפסקת אש. זה הזמן ללחוץ על הצוואר עד שנמחץ ונשבור את האויב. לעצור עכשיו, רגע לפני הסוף, ולתת לו להשתקם כדי להילחם בנו שוב זו איוולת חסרת היגיון שתוריד את הישגי המלחמה שנקנו בדמים מרובים לטמיון". 

בצלאל סמוטריץ', איתמר בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
בצלאל סמוטריץ', איתמר בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

לפני כשלושה ימים, הטיח השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בראש הממשלה נתניהו במהלך ישיבת הממשלה כי "מדוע אתה מקבל החלטות לבד, בלי לשתף אותנו? בסוף תישאר לבד!". בתגובה לדבריו, שאלה השרה גילה גמליאל: "אתה מאיים על ראש הממשלה?". בן גביר השיב לה: "אני לא מאיים, זאת המציאות!".