פגישה משולשת תתקיים היום (שלישי) בקהיר בין גורמים ישראלים ומצרים בכירים לבין שליחו של ביידן למזרח התיכון ברק מקגרק וראש ה-CIA ביל ברנס, כך דיווח ברק רביד בוואלה! 

על פי הדיווח, הצדדים ידונו בעסקת החטופים וגם בהסדרים לפתיחה מחודשת של מעבר רפיח ובסידורי הביטחון שימנעו הברחות נשק לחמאס ממצרים, כך על פי ארבעה גורמים ישראלים ואמריקאים. בכירים ישראלים ואמריקאים אמרו שאמנם הנושא הזה אינו מוזכר בנוסח ההצעה לעסקת חטופים והפסקת אש, אך הם רוצים למצוא לו פתרון באמצעות שיתוף פעולה בין ארה"ב, מצרים וישראל. 

ללא תיאום מול מערכת הביטחון: מה עומד מאחורי הודעת נתניהו על עסקת החטופים
סמוטריץ' באוליטמטום לרה"מ נתניהו: עסקה או ממשלה - מאחורי הקלעים המצב שונה

משלחת ישראלית בכירה בראשות ראש השב"כ רונן בר נחתה בקהיר ביום שני. בכיר ישראלי אמר כי המשלחת הישראלית תדון עם המצרים והאמריקאים גם על דרישתו של נתניהו למנוע חזרה של מחבלי חמאס לצפון רצועת עזה כחלק מיישום עסקת החטופים והפסקת האש.

רונן בר, ראש השב''כ (צילום: אבשלום ששוני)
רונן בר, ראש השב''כ (צילום: אבשלום ששוני)

אחרי השיחות בקהיר מקגרק צפוי להגיע לישראל מחר ולהיפגש עם ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון גלנט. ברנס ימשיך לקטאר לקראת פגישה מרובעת שתתקיים ביום רביעי בדוחא על עסקת החטופים. בפגישה ידון ברנס עם ראש ממשלת קטאר מוחמד בן עבד אל-רחמן אל-תאני, ראש המודיעין המצרי כאמל וראש המוסד דדי ברנע.