ההתנהלות של ראש הממשלה בנימין נתניהו מרתיחה את המצרים. בקהיר זועמים על ראש הממשלה ש"מעמיד אותנו כליצנים" על פי מקורות הבקיאים במו"מ, "אנחנו עובדים קשה מאוד על העסקה הזו ובכל פעם שיש התקדמות הוא מתעקש לייצר משהו שיבלום אותה, אי אפשר לעבוד עם האיש הזה". 

מוקדם יותר הערב (שני) ארגון הטרור חמאס טען כי נתניהו מציב מכשולים וקשיים בדרך למשא ומתן לעסקת שחרור חטופים. "בעוד אנו מציעים גמישות וחיוביות כדי להקל על הגעה להסכמה להפסקת התוקפנות, נתניהו מציב יותר מכשולים בפני המשא ומתן, מסלים את תוקפנותו ופשעיו נגד עמנו, ומגביר את ניסיונותיו לעקור אותם בכוח כדי לסכל את כל המאמצים להגיע להסכם", טענו.

ללא תיאום מול מערכת הביטחון: מה עומד מאחורי הודעת נתניהו על עסקת החטופים
על הראש של חמאס: בעיצומה של המלחמה, ישראל עובדת על "היום שאחרי"

בארגון הטרור הוסיפו: "אנו קוראים למתווכים להתערב כדי לשים קץ לתחבולות ופשעיו של נתניהו, ואנו קוראים לקהילה הבינלאומית ולאו"ם למלא את אחריותם המשפטית וההומניטארית ולהפעיל לחץ".

מוקדם יותר הערב, שר הביטחון, יואב גלנט, אמר לבני משפחות חטופים כי: "מערכת הביטחון על כלל גופיה רואה בהשבת החטופים יעד מרכזי שיש להתקדם להשגתו ועלינו לעשות הכל על מנת לממש את ההזדמנות שנוצרה כרגע. הלחץ הצבאי יצר את התנאים שמאפשרים להתקדם לעסקה, מערכת הביטחון תדע גם לעצור וגם לחזור להילחם בכל מקום בעזה ככל שידרש. עלינו לנצל את הלחץ הצבאי כדי להניע את העסקה ולא להחמיץ אותה״.

יואב גלנט (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
יואב גלנט (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

 אמש, לשכת ראש הממשלה פרסמה את הקווים האדומים של ישראל במגעים לעסקת חטופים. על פי ההודעה, כל עסקה תאפשר לישראל לחזור ולהילחם עד להשגת כל מטרות המלחמה, לא יתאפשרו הברחות נשק לחמאס מגבול עזה למצרים,  לא תתאפשר חזרת אלפי מחבלים חמושים לצפון הרצועה וישראל תמקסם את מספר החטופים החיים שיוחזרו משבי החמאס.

"המתווה שהוסכם על ישראל וזכה לברכת הנשיא ביידן יאפשר לישראל להשיב חטופים מבלי לפגוע ביתר מטרות המלחמה", נמסר בהודעה.