הרב יהודה דרעי, רבה הראשי של באר שבע, חבר מועצת הרבנות הראשית לישראל ואחיו של יו"ר ש"ס חבר הכנסת אריה דרעי, הלך לעולמו היום (שלישי) והוא בן 66.

דרעי, שהיה מועמד לתפקיד הרב הראשי הספרדי, אושפז לפני כשבועיים במצב קריטי במרכז הרפואי "הדסה עין כרם" בירושלים בעקבות זיהום ברגל שהתפשט לשאר הגוף, והיום כאמור, נפטר לאחר שחלה הידרדרות במצבו.

דרמה בכנסת: גלנט הודיע - צווי הגיוס לחרדים יצאו כבר בחודש הקרוב
צה"ל הדהים את הג׳יאהד בלב שג'אעייה - ופגע אנושות באוטוסטרדה תת קרקעית

בשנת 1997 התמנה הרב דרעי לרב העיר באר שבע ומתוקף כך כחבר מועצת הרבנות הראשית. הוא כיהן כיו"ר הוועדה למועצות דתיות, סת"ם, מילה ומיסיון ויו"ר ועדה לאישור מועמדים לבחינות בדיינות.

ב-2005 התמודד לתפקיד הרב הראשי של תל אביב-יפו מול הרב ישראל מאיר לאו אולם הפסיד לאחרון. 

ב-2014 הגיש את מועמדותו לתפקיד הרב הראשי הספרדי של ירושלים אך פרש לפני ההצבעה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר: "אני שולח תנחומים עמוקים לרב אריה דרעי ולמשפחתו על פטירת אחיו, הרב יהודה דרעי ז"ל. הרב יהודה היה גדול בתורה ובמעשה, איש צדקה וחסד שזכה לאהבה והערכה רבה מכל מי שהכיר אותו. פטירתו היא אבדה גדולה לעולם התורה, לתושבי באר שבע ולעם ישראל כולו. יהי זכרו ברוך". 

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, אמר לאחר היוודע דבר מותו: "בצער רב קיבלתי את הבשורה המרה על פטירתו של רבה של באר שבע וחבר מועצת הרבנות הראשית לישראל הגאון הרב יהודה דרעי זצ"ל. הרב דרעי חולל מהפך תורני בנגב, הרביץ תורה לרבבות, וקירב לב ישראל לאביהם שבשמיים. אני שולח את תנחומיי מעומק הלב למשפחה הדגולה, לרעיה, לילדים, לאחיו יו"ר תנועת ש"ס הרב אריה דרעי, ולכל תושבי באר שבע. יהי זכרו ברוך".

השר לשירותי דת, מיכאל מלכיאלי: "בצער כבד ובכאב עמוק קיבלתי את הבשורה המרה על הסתלקותו של הגאון הגדול, רבי יהודה דרעי זצ"ל - רבה של באר שבע וחבר מועצת הרבנות הראשית. הרב דרעי זצ"ל היה מגדולי מורי ההוראה בדורנו, פוסק הלכה מובהק ומנהיג רוחני דגול. הקים עולה של תורה בעיר באר שבע והפך אותה למרכז תורני משגשג".

"בחכמתו הרבה ובמאור פניו, ידע הרב לקרב לבבות ולהנגיש את התורה לכל שכבות העם. פסקיו ההלכתיים היו לשם דבר, והוא נודע בגישתו המאזנת והמתחשבת. עולם הרבנות והתורה איבד היום אחד ממנהיגיו הבולטים. יהי זכרו ברוך ותהא נשמתו צרורה בצרור החיים. אני שולח תנחומים למשפחתו הרוממה ולאחיו הגדול יו"ר התנועה הרב אריה דרעי שליט"א, בעל הנחמות הוא ירפא שברונכם ובדברי תורתו תמצאו נחמתכם".

מרן הראשון לציון רבינו יצחק יוסף שליט״א אמר עם קבלת הבשורה: "תורה תורה חגרי שק, גלה כבוד מישראל עם הסתלקותו של הגאון הגדול דיינא דנחית לעומקא דדינא, פה מפיק מרגליות, אציל הנפש והמידות ראש אבות בתי הדין בעיר אבות, רבה של באר שבע וחבר מועצת הרבנות הראשית, מחותני היקר הגאון רבי יהודה דרעי זצ״ל אשר הקים עולה של תורה בעיר באר שבע וכיתת רגליו לזיכוי הרבים בנועם דבריו ובמתק שפתיו". 

"הרביץ תורה בכל אתר ואתר בארץ ובעולם, העמיד הדת על תילה שומר משמרת הקודש, וי לארעא דישראל דחסרא גברא רבה. עולם הרבנות איבד את אחד מטובי מנהיגיו בדמי ימיו בשיא אונו וכוחו, מי יתן לנו תמורתו וחליפתו.  הרופא לשבורי לב ירפא לב משפחתו הרוממה בניו וחתניו הרבנים הגאונים שליט״א הממשיכים בדרכו ומרביצים תורה בכל אתר ואתר, ויהי רצון שיקויים בנו מה שנאמר ובילע המוות לנצח ומחה ה׳ אלוקים דמעה מעל כל פנים וחרפת עמו יסיר מעל כל הארץ, אכי"ר".

בעקבות פטירתו, בעוצמה יהודית משהים את הקמפיין התקשורתי נגד ש"ס. לא יתקפו ולא יתבטאו. לצד זאת, הדרישה של בן גביר להצטרף לפורום המצומצם עומדת על כנה וכח עוד הדרישה לא נענתה, עוצמה יהודית תמשיך לשבש את עבודת הקואליציה.

יו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ אמר: "אני מבקש לשלוח תנחומים מעומק הלב לחברי הרב אריה דרעי ולמשפחה כולה, על מותו של הרב יהודה דרעי זצ"ל. רבה הראשי של באר שבע וחבר מועצת הרבנות הראשית לישראל, שאת רוב שנותיו הקדיש ללמידה וללימוד התורה ולשמירה על היהדות ומסורת ישראל. יהי זיכרו ברוך.״

יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני: בצער רב וביגון התקבלה הידיעה המרה על פטירתו של רבה של באר שבע הגאון רבי יהודה דרעי זצ"ל.
אני משתתף בצערה הגדול של משפחת דרעי הנכבדה ושל יו"ר תנועת ש"ס הרב אריה דרעי שליט"א. המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים ומן השמיים תנוחמו.

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, יריב לוין: "אני משתתף בצערו של יו״ר ש״ס, ידידי הרב אריה דרעי על פטירתו בטרם עת של אחיו, הרב יהודה דרעי. אני יודע עד כמה הייתה חשובה מנהיגותו הרוחנית של הרב יהודה, ועד כמה הקשר ביניהם היה מיוחד והדוק. אני מאמין שכתביו ומורשתו שהותיר אחריו הרב יהודה יהיה בהם ולו מידה של נחמה על האובדן הגדול. אני שולח תנחומים מעומק לבי למשפחתו של הרב יהודה. יהי זכרו ברוך".

לשכת ח״כ אלמוג כהן (עוצמה יהודית): "בשורה קשה וכואבת על לכתו של הגאון רב העיר באר שבע ואחיו של יו״ר תנועת ש״ס אריה דרעי שיבדל״א, הרב יהודה דרעי זצ״ל. רבים הסיפורים עליך, על המורה הגאון לתלמידיך והחברות והחיזוק באמונה. ‏רבי ומורי, אתה תחסר לנו מאוד, זו היא שעה קשה לכל עם ישראל ובפרט לתושבי העיר באר-שבע והנגב. אני שולח את תנחומיי למשפחה הכואבת ולתושבי העיר. ‏ברוך דיין האמת".