ראש הממשלה בנימין נתניהו שקל לעצור באירופה בדרכו לארצות הברית ונמנע מכך לאור החשש מצו מעצר נגדו, כך פורסם הבוקר (רביעי) בתוכנית "הבוקר הזה" ב"כאן ב'".

לפי הפרסום לשכת ראש הממשלה בדקה האם מטוס "כנף ציון" יוכל מבחינה משפטית בינלאומית לבצע עצירת ביניים באירופה בעקבות הגילוי לפיו הוא לא יוכל לבצע טיסה טרנס אטלנטית ישירה מתל אביב לוושינגטון בתפוסה מלאה בשל חוסר היערכות.

"להוריד את חיזבאללה על הברכיים": הגולן רותח ממותם של זוג ההורים
מיקי זוהר מודאג: "הקואליציה מתפוררת, ניזרק לשנים ארוכות באופוזיציה"

הלשכה בדקה את האפשרויות השונות לעצירת ביניים באירופה וגם שקלה לקיים מפגש מדיני בהונגריה או בצ'כיה שנחשבות ידידותיות לישראל והודיעו כי לא ישתפו פעולה עם צווי בית הדין בהאג נגד בכירים ישראלים.

לפי הפרסום עצירה באחת המדינות הנ"ל הייתה עשויה לאפשר טיסה בתפוסה מלאה של המטוס אך נתניהו העדיף להימנע לחלוטין מעצירת ביניים ולטוס ישירות לארצות הברית למרות הצורך שנוצר לצמצם משמעותית את מספר הנוסעים על המטוס בטיסה ישירה.

בניין בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג (צילום: ארכיון רויטרס)
בניין בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג (צילום: ארכיון רויטרס)

כזכור, התובע בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג ביקש מבית הדין להוציא צווי מעצר לראש הממשלה, לשר הביטחון יואב גלנט ולבכירי חמאס, ביניהם איסמעיל הנייה ויחיא סינוואר.

התובע בהאג על צווי המעצר שביקש להוציא נגד נתניהו וגלנט (צילום:CNN)

הצווים אמנם לא הוצאו, אולם במקרה שיוצא צו מעצר כל המדינות החברות חייבות לשתף פעולה ולעצור את האדם שנגדו הוצא הצו - אם הוא נמצא בשטחן.