בפתח התוכנית התייחסו ינון מגל ובן כספית לפרישתו מצה"ל של האלוף יהודה פוקס, מפקד פיקוד המרכז, אחרי 37 שנים של שירות. בנאום הפרישה אמר פוקס כי "השתיקה מול הפשיעה הלאומנית, זו לא יהדות - צריך רשות פלסטינית חזקה", ועורר בכך סערה. 

לדבריו של ינון, "מטריד אותי שזו ההנהגה הצבאית שלנו. שהאלוף פוקס הולך ונואם נאום פרידה פוליטי ומדבר על הבעיה של נוער הגבעות לא פחות מהטרור הפלסטיני. אלוף פיקוד מרכז כמעט ולא מדבר על הניצחון, על הניצחון במלחמה מול אויב שרוצה להשמיד אותנו. מה נוער הגבעות קשור? תגידו לי על מה אתם מדברים? קח את החצי שנה האחרונה - איזה אירועים היו?".

ליברמן חשף בשידור חי: זה הדבר שמוכיח - נתניהו הולך לבחירות  
מיקי זוהר מודאג: "הקואליציה מתפוררת, ניזרק לשנים ארוכות באופוזיציה"   

יהודה פוקס (צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90)
יהודה פוקס (צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90)

עוד הוסיף מגל: "אין כלום. על מה הוא מדבר? על נוער הגבעות? על החלוצים המדהימים האלה? על הנוער הקדוש הזה? אז יכול להיות שיש שם בשוליים בעיות. יש חברה שאין בה בעיות? בתל אביב אין גנבים? מה הדיבור הזה? זה ציבור קדוש. איזה עוול עשיתם להם כל השנים. איזה רצח אופי עשיתם לאנשים הקדושים האלה שמיישבים את אדמת ישראל ונאחזים בה. איזה רצח אופי עשיתם לאנשים הקדושים האלה".

כספית השיב בנחרצות כי "מטנפים עכשיו את יהודה פוקס. כמעט כל אלופי הפיקוד ב־20 השנה האחרונות יוצאים עם אותו מסר. 'הקהל הקדוש הזה' של נערי הגבעות רק לפני כמה ימים ריתק 500 לוחמים כדי לפנות מאחז לא חוקי אחד, זרק בקבוקי תבערה על לוחמי צה"ל ורגם באבנים גדולות ועשה שם אינתיפאדה יומיים שלמים".