הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת חוק המועצה להשכלה גבוהה שיזם חבר הכנסת אופיר כץ, לפיו יתאפשרו פיטורי סגל אקדמי והפחתת תקציב בשל הסתה או תמיכה בטרור. לאחר הדיונים הסוערים שהתקיימו במליאה, הצעת החוק עלתה להצבעה ואושרה בתמיכת 60 חברי כנסת אל מול 36 מתנגדים. כעת היא תועבר לוועדת הכנסת שתחליט באיזו ועדה תידון ההצעה.

ראש האופוזיציה, חבר הכנסת יאיר לפיד, התנגד להצעה ותקף: "מי מחליט מה זה לדבר נגד מדינת ישראל? לפי החוק הזה מי שקובע מה זה לדבר נגד מדינת ישראל זה יואב קיש. לא המשטרה ולא בית המשפט. הסמכות להחליט מה פירוש לדבר נגד מדינת ישראל נתונה לוועדת המשנה לפיקוח ואכיפה של המל"ג שממנה יואב קיש ושהוא שולט בה. אתם נותנים לפוליטיקאים מהשלטון להחליט מה בעד ומה נגד ישראל, מה מותר להגיד ומה אסור להגיד".

בדרך החוצה מהליכוד? הנתון שנתניהו לא יאהב לראות
אחרי שהוצא בכוח מהדיון עם רוטמן: נאסרה כניסתו של אח החטוף לכנסת

חבר הכנסת, זאב אלקין, ביקר את עמדתו של לפיד המתנגד לחוק ואמר: "אדוני יו"ר האופוזיציה, כדאי לקרוא את החוקים". לאחר מכן פנה לחברי מפלגת יש עתיד וטען: "חבר הכנסת עופר כסיף לא היה היום בכנסת לולא הייתם מצטרפים, 4 קולות חסרו". חברת הכנסת מירב בן ארי השיבה לאלקין ואמרה: "תיכנס לממשלה כבר ותניח לנו".

על פי הצעת החוק, מנהל מוסד מוכר להשכלה גבוהה יפעל לפטר איש סגל אקדמי המועסק על ידו, או הפועל בתחומי המוסד, שמביע תמיכה בארגון טרור, במעשה טרור או במאבק מזוין של מדינת אויב, או של יחידים, נגד מדינת ישראל, או שמסית לטרור וזאת לאחר בחינת היועמ"ש של המוסד ושל המל"ג, לאחר קבלת דיווח מרשויות המשמעת של המוסד על ההליכים שנקטו, ולאחר שנתן לאיש הסגל להשמיע את טענותיו. 

כמו כן, פיטורים אלו לא יזכו את המפוטר בפיצויי פיטורים אלא אם ביה"ד לעבודה קבע אחרת והמוסד יהיה פטור ממתן הודעה מוקדמת. עוד מוצע להסמיך את ועדת המשנה של המל"ג להפחית מתקציבי מוסד נתמך שהפר הוראות אלו, באישור המל"ג והוות"ת ולאחר שניתנה למוסד הזדמנות להשמיע את טענותיו.