בכירי הרבנים הספרדים פרסמו הערב (רביעי) מכתב רשמי לתלמידי הישיבות, תחת השם "פסקי הלכה למעשה מול גזירת הגיוס", ובו הוראה ברורה שלא להתייצב בלשכות הגיוס.

במכתב שפורסם הם תקפו את החוק המוצע שנדון בימים אלה בוועדת החוץ והביטחון וכתבו כי בשל העובדה שהוא כולל בתוכו יעדי גיוס יש "להימנע באופן מידי מכל עיסוקי החקיקה ולהתנגד להם בתוקף" כי משמעות היעדים היא "חורבן התורה ומסירה בידיים של נשמות עם קודש לשמד".

"הטנק הישראלי יצליח להגיע לביירות?" לאחר האיום - נסראללה עוקץ את גלנט
"לא רק מלווה של מזכ"ל חיזבאללה": פרטים חדשים על ההרוג בתקיפת הרכב בדמשק

הרבנים אף אסרו על כל בחור חרדי להתגייס למסלולים ה"חרדיים" (המרכאות במקור) בצה"ל, ולדבריהם, "כמה שהם יהיו "כשרים" יותר, כך הם מסוכנים יותר, בהיותם מהווים גושפנקא וסלילת דרך אל זרועות הצבא והכנסת הציבור החרדי תחת שליטתם על כל ההשלכות החמורות שבכך".

הם אף אוסרים כל התייצבות בלשכת הגיוס וטוענים כי "היא אסורה על פי התורה ומהווה סכנה עצומה באשר משמעות ההתייצבות שם היא התחלת תהליך גיוס ו'חיול', ונתינת טרף לשיניהם".

מדובר בהקצנה משמעותית של ההנהגה החרדית, שחלק ממנה מזוהה באופן רשמי עם המפלגות החרדיות. זאת, לאחר שהשבוע שר הביטחון יואב גלנט אישר להוציא את צווי הגיוס לחלק מהחרדים, בהיעדר חוק שפוטר אותם משירות צבאי.

בין החותמים על המכתב: הרב ראובן אלבז, הרב שלמה מחפוד והרב יהודה כהן, שהם חברי מועצת חכמי התורה של ש"ס, הסמכות הרוחנית העליונה של המפלגה.