גורמים המעורים בפרטי המשא ומתן עם חמאס בדוחא, אמרו ל"מעריב" כי "השיחות נמשכות שעות ארוכות, בדלתיים סגורות, ללא טלפונים ועם מעט הפסקות. מנסים לצמצם פערים בסוגיות כבדות משקל שטרם הוסכמו".

לפי שעה טרם ברור אם ראש המוסד דדי ברנע ומשלחתו יחזרו הלילה, או שהשיחות יימשכו גם בימים הבאים. דובר חמאס בלבנון, וליד קילאני, אמר היום (רביעי) בריאיון לאתר "אל-נשרה" כי בארגון הטרור עדיין ממתינים לתגובה הישראלית לתגובתם שנמסרה למתווכות.

ראש המוסד דדי ברנע (צילום: צילום מסך)
ראש המוסד דדי ברנע (צילום: צילום מסך)

המלכודת שטמן חמאס לנתניהו: "לא ניתן לו זמן - יש לו שתי אפשריות רעות מאוד"
חמאס יורד מהעץ? בכירים בארגון מאשרים הסכמה עקרונית לעסקה

לפי דיווח חדשות 12, במסגרת השיח עם ארה"ב, ישראל אומרת שהיא מוכנה לאפשר עלייה של עזתים לצפון הרצועה אבל מבקשת שארה"ב תחתום על ערבות שבמקרה של עליית מחבלים ישראל תוכל לחזור להילחם.

לדברי ארגון הטרור: "דרושה גמישות להפסקת אש ולנסיגה מוחלטת מרצועת עזה - שכן בעבר נדרש שתהיה הפסקת אש ונסיגה. אך היום הסכימה התנועה להפסקת אש של חמישה שבועות ולאחר מכן הפסקת אש 'בת קיימא', בתנאי - שהנסיגה מהרחובות הראשית תתבצע בזמן הזה".

המחאה בעד עסקת חטופים (צילום: אבשלום ששוני)
המחאה בעד עסקת חטופים (צילום: אבשלום ששוני)

הוא הדגיש: "הגמישות מהנסיגה מהרחובות הראשיים תוך חמישה שבועות - אינה פירושה ויתור על היסודות". עוד אמר כי לדעתו ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו רוצה עוד זמן, כי הוא יודע שאם ילך לעסקה, זה יהיה הסוף הפוליטי שלו, שלאחריו הוא יגיע למשפט ואז אולי לכלא, והדגיש כי "לא נקבל משתמש במשא ומתן כדי לתת לו יותר זמן".