שר התפוצות עמיחי שיקלי התראיין היום (חמישי) בתוכניתם של יהודה שלזינגר ויאיא פינק ב-103FM, והתייחס למספר נושאים ובהם גיוס חרדים ועל תמיכתו במנהיגת הימין הקיצוני מארין לה-פן בצרפת.

יאיר גולן מנסה לגייס את ציפי לבני: במפלגה דווקא פוזלים למועמדת אחרת
נמצא מי שישלוט בעזה ביום שאחרי: התקדמות דרמטית במו"מ בין ישראל וחמאס | דיווח

תחילה אמר שיקלי: "הטרמינולוגיה שראיתי אתמול כ'גזירת גיוס' -  אני לא מקבל אותה. היא עוול, קודם כל לערכים הכי יהודיים שיש: לא תעמוד על דם רעך, מסירות הנפש, ואני לא רואה איך אפשר לקיים אף מצווה של יישוב הארץ בלי כוח מגן עברי. מה בין צבא עברי בארץ ישראל למכתבים הלאה? מה שיקבע הוא המציאות בפועל. המכתבים האלה מאכזבים אותי".

הפגנת חרדים נגד חוק הגיוס 2024 (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
הפגנת חרדים נגד חוק הגיוס 2024 (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)

"במהות אני מזהה שיש החלטה שנובעת מההגדרות של הצבא לצרכים והיכולות שלו", הוסיף, "לגייס 3,000 סדירים חרדים שלא לומדים בישיבות, לשם הולכים. בונים מודלים מעניינים מאוד. למשל מדברים על ישיבה בבקעת הירדן שגם יודעת להחזיק גזרה, דיברו על חטיבה חרדית שיודעת לעשות תעסוקה, אימון ופרק של לימוד. כל הרעיונות האלה שחלקם מפורטים בתוך שקדי.  קליטה של חיילים חרדים, יש לה המון משמעויות, סוגי כשרויות, שירות עם נשים, יש מחירים לזה גם מצד הצבא".

"כרגע אין לנו עוד חוק גיוס. בעיניי ההצעה של גלנט ל-4800 חרדים שיתגייסו בשנה היא כיוון טוב. אני בעד לעשות כל פעולה נדרשת להביא לגיוס רחב ככל הניתן של צעירים חרדים. אני רואה בה מצווה שאין למעלה ממנה מהזווית היהודית. יש להם הרבה מה ללמוד מהציונות הדתית עם מוסדות כמו הישיבה בעלי", ציין.

מארין לה פן (צילום: REUTERS/Yves Herman)
מארין לה פן (צילום: REUTERS/Yves Herman)

לאחר מכן, נשאל על אמירתו כי "מארין לה-פן תהיה נשיאה טובה לישראל", והשיב: "אלה סיסמאות. לא קראתי לאף אחד להצביע למאן דהוא. במסגרת כינוס חשוב, שהשתתפו בו מנהיגים של מדינות פגשתי את מארין לה פן. הייתה לנו שיחה ורצינו לשמוע גם את דעתה בהקשרים שקשורים לקהילה היהודית. מאוד הערכתי דברים שהיא אמרה ועשתה במהלך המלחמה. בין אם זה הבחירה שלה לצעוד לצד הקהילה היהודית נגד האנטישמיות, או האמירות שלה כנגד החלטות בית הדין בהאג. המועמד שלהם לראשות ממשלה אמר שלהכיר במדינה פלסטינית, זה פרס לטרור. אלה אמירות חשובות, וחשוב גם קשר עם מגוון מפלגות שמתנגדות לחמאס".

לסיום אמר על היועצת המשפטית לממשלה: "אני לא יודע אם לומר מאוכזב, אני חושב שהיא מועלת בתפקידה - היא לקחה את העמדה הזו לפוליטיזציה מוחלטת. האכיפה הבררנית, אין כתבי אישום. אין לה שום דבר לומר, אין לה שום אמירה ממתנת. אמרתי לרה"מ לפני שבועיים שרב הנזק על התועלת, אמרתי שלדעתי נכון להעביר אותה מתפקידה".