לאחר גל השמועות והדיווחים כי הנשיא המכהן והמועמד לבחירות ארצות הברית 2024 ג'ו ביידן איננו מועמד כשיר בשל גילו ומצבו הבריאותי וכן מפאת הביצוע המקרטע שלו בעימות האחרון נגד דונלד טראמפ ב-CNN, בערוץ MSNBC מוסיפים וחושפים רובד נוסף של מה שמתרחש מאחורי הקלעים. "הקמפיין של ביידן ובכירים דמוקרטיים רבים מאמינים כי ברק אובמה עובד בשקט 'לתזמר' את זה", כתבו בערוץ. 

ארדואן חושב על עצמו: האם האויב של ישראל הולך לפגוע בפוטין?
מפנים עורף? הלחץ על ביידן לפרוש הולך וגובר - ולראשונה גם מקרב בכירי המפלגה

ברק אובמה (צילום: רויטרס)
ברק אובמה (צילום: רויטרס)

אובמה, שהיה כזכור נשיא ארצות הברית ולפני כן שירת כסגנו של ביידן במשך שנים ארוכות, נזכר עתה לראשונה תחת הקשר זה של הבחירות הנוכחיות. חתירתו זו של אובמה המדווחת זה עתה תופסת כובד דרמטי מעצם העובדה כי השניים ידועים כמקורבים, בעלי יחסים חמים ומשפחותיהם נחשבות לחברות של ממש. שמו של אובמה עלה כבר לפני כשבועיים בעקיפין בהקשר של אישתו, מישל, עליה נאמר על ידי ד"ר שי הר-צבי ב"מעריב" כי "ייתכן ששמה יוזכר כמועמדת אפשרית להחליף את ביידן, אך הסבירות שאכן תבחר קטנה". 

מישל אובמה (צילום: רויטרס)
מישל אובמה (צילום: רויטרס)

ההימור על הגברת הראשונה לשעבר עולה לאחר שב-2020 טענה כי היא סובלת מדיכאון בדרגה נמוכה מפאת "הצביעות של טראמפ" והמתחים הגזעיים בארצות הברית. "זה לא רק בגלל ההסגר", היא אמרה אז, "אלא בגלל הסכסוך הגזעי, ופשוט מפריע לי לראות את הממשל הזה ולהתבונן בצביעות שלו, יום אחר יום".