על רקע סערת חוק גיוס החרדים, אתמול (חמישי) התקיימה ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני, ובמהלכה נפתרה סאגת הארכת השירות הסדיר. 

שר הביטחון גלנט הזכיר כי החל מחודש פברואר הוא מנסה לקדם הארכת שירות סדיר ונתקל בהתנגדות של שר האוצר. לדבריו, העיכוב  פוגע ביכולת לארגן את מבנה הכוח לצה"ל. כזכור, אתמול גלנט שיגר מכתב לרה"מ נתניהו, בו דרש לקבל הכרעה בנושא.

הפעם המו"מ לעסקת חטופים רציני? יש דבר אחד שעושה את ההבדל
"מדיניות מטומטמת או מנוולת": פרופ' ירון זליכה פותח פה נגד משרד האוצר| ראיון

נתניהו בחר להעלות את נושא הארכת השירות הסדיר בישיבת הקבינט ולשמוע את עמדות השרים. השרה גילה גמליאל פנתה לשר סמוטריץ': "האם אתה יודע מה העלות של 4 חודשים שבמהלכם אתה מעכב את ההחלטה הזאת? מדובר ב-400 מיליון ש"ח ב-4 חודשים! שלא לדבר על הנזק החברתי החמור שנגרם למילואימניקים. המשך המצב הקיים, ללא הסדרת הארכה של השירות הסדיר, יעלה כמיליארד ש"ח בשנה", התריעה. 

השר אבי דיכטר אמר כי "נעשתה טעות קשה בזמנו כשנכנעו לאוצר והסכימו לצמצם את משך השירות הסדיר. יש חשיבות עליונה בהארכת משך השירות". 

בתגובה לדבריהם, אמר נתניהו: "מסכים עם הטיעונים של השרים, יש להאריך את משך השירות הסדיר". בתום הדיון נתניהו הכריע: משך שירות סדיר יוארך עד ל-36 חודשים, כאשר בעוד 8 שנים הנושא ייבחן מחדש.

ביום ראשון ההחלטה תאושר בישיבת הממשלה.

חבר הכנסת חילי טרופר הגיב: ״חושב על הלוחמים בעזה. כבר עשרה חודשים שהם נלחמים וכבר ראו את השחרור מתקרב סוף סוף. הבוקר אלה שנלחמו, נפצעו ואיבדו חברים שמעו שהשירות שלהם יתארך. באופן מיידי. אותה הממשלה ואותו הצבא שמסתבכים ומחפשים אחרי פתרונות מפותלים ואיטיים כדי שגם צעירים חרדים ישתתפו בנטל, מודיעים בכזו קלות ללוחמים שהם ימשיכו להילחם, כי חסרים לוחמים. השאלה היא אם למעלה מבינים גם כמה הם שחוקים ומתוסכלים? השאלה אם זה בכלל מעניין את הממשלה?״.