ראש מרחב הדרום בשב"כ, א', הודיע ביום רביעי כי הוא פורש מתפקידו במהלך כהונתו, בעקבות מחדל 7 באוקטובר. ל-א' מונה מחליף, בכיר אחר בשב"כ מגזרת יהודה ושומרון. ליאור אקרמן, לשעבר בכיר בשב"כ, התייחס הבוקר (שישי) להודעת הפרישה ולמינויים בארגון בשיחה עם רון קופמן ופרופ' אריה אלדד ב-103FM.

"ראש השב"כ ביצע כמה סבבי מינויים בחודשים האחרונים על פי דרגים, מהדרגים היותר נמוכים ועד לראשי אגפים המקבילים לאלופים. ראש הממשלה ניסה לעצור את זה, אך בסופו של דבר השתכנע וחתם על הסבב", אמר בפתח השיחה. "אני חושב שאף אחד לא אמר את זה בגלוי, אבל החשש בהחלט קיים: הדרג מדיני מנסה להשתלט באופן בוטה על רוב המנגנונים במדינה. אחרי שזה כבר קרה בשב"ס ובמשטרת ישראל, זה יקרה גם לשב"כ".

סיוט ברחוב עזה: מצביעי הימין כבר מסמנים את היורש הפוטנציאלי לנתניהו | סקר מנדטים
"בואו לבקר בעסק שלנו": הסרטון של חייל המילואים שנהרג מפגיעת כטב"ם בצפון

"הארגונים צריכים להמשיך לתפקד. הם יודעים שהאחריות עליהם, ועתיד קדימה אין להם. ראש מרחב דרום שלקח אחריות מזמן הבין שאין לו מה להמשיך לשרת", הוסיף אקרמן.

"אני מכיר לא מעט אנשים מתוך הארגון ולא שומע התמרמרות", ציין. "הארגון מתפקד בצורה טובה מאוד. היה כשל גדול ב-7 באוקטובר, אבל מאז הארגון מתנהל היטב. המינויים מאוד מקצועיים והם לא גחמה אישית של ראש השב"כ שקם בבוקר ורוצה למנות מקורב".

"אנחנו לא יודעים מי יהיו כל המחליפים ומתי, יש ראשי אגפים שעוזבים ושכבה של אנשים שתלך, ושכבה צעירה יותר שתחליף אותם", אמר אקרמן והוסיף: "אני חושב שאנחנו צריכים להיות זהירים כשאנחנו קובעים מי כשל וכמה. ראש השב"כ אמר: 'תחקרו הכל ושב"כ יהיה פתוח בפניכם. התוצאה של 7 באוקטובר מזעזעת, אין על זה שום ויכוח. אי אפשר לדבר יותר מדי על פרטים, אבל היה לא מעט מידע בחוץ, וחלק גדול מהתקלה היה באופן שהוא פורש ובאופן שבו התקבלו ההחלטות באופן שהיה מונע את 7 באוקטובר. הרי ראש השב"כ לא מזיז אוגדות".