שר החוץ ישראל כ"ץ תקף היום (שישי) בחשבון הטוויטר שלו את נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, זאת לאחר שהאחרון קרא למדינות נאט"ו שלא לאפשר פעולה עם ישראל בעקבות המלחמה בעזה. 

טיקטוק נגד סמוטריץ': הופץ סרטון המתנגד לעסקה, הרשת החברתית פחות התחברה
בעקבות סקר מעריב: האם לבנט באמת משתלם לחזור לחיים הפוליטיים?

"ארדואן מכריז בוועידת נאט"ו שהוא לא יאפשר לנאט"ו לשתף פעולה עם ישראל. ארדואן, קודם כל אתה לא קובע כלום, ומעבר לכך מדינה כמו טורקיה, שתומכת ברוצחי ואנסי החמאס ובציר הרשע האיראני, לא צריכה בכלל להיות חברה בנאט"ו. אתה מבייש את מורשת אטאטורק!", כתב כ"ץ.

ארדואן (צילום: רויטרס)
ארדואן (צילום: רויטרס)

כזכור, התקפה מגיעה לאחר שבחודש מאי האחרון יחסי הסחר בין ישראל וטורקיה היו על סף קריסה. בזמנו, גורמים בטורקיה הודיעו כי על אף החלטתו של הנשיא ארדואן לעצור לחלוטין את יוחסי המסחר עם ישראל, חברות שמחזיקות בהסכמים עם ישראל יורשו לייצא אליה דרך מדינה שלישית.

ככל הנראה, הסיבה העיקרית לכך היא החשש מפני פגיעה בחברות המקומיות במדינה, זאת בשל כמויות רבות של אספקה שיישארו תקועות בנמלים ובמקומות נוספים בטורקיה. עם זאת, שר המסחר הטורקי טען כי "אמברגו המסחר עם ישראל יימשך עד להפסקת אש קבועה בעזה".

ישראל כ''ץ (צילום: פלאש 90)
ישראל כ''ץ (צילום: פלאש 90)

בתגובה, בחר שר החוץ כ"ץ לתקוף בחריפות ולא בפעם הראשונה, את הנשיא הטורקי. "ארדואן נסוג וביטל רבות ממגבלות הסחר", כתב. עוד הוסיף: "הלקח הוא ברור, אסור להיכנע לאיומים של דיקטטור, וחייבים לייצר אלטרנטיבות ולא להיות תלויים באיש האחים המוסלמים שבכל רגע יכול לעצור את הכל".