סקר שפורסם היום (שישי) בחדשות 12 טוען כי הרוב הציבור סבור שעל ראש הממשלה בנימין נתניהו להתפטר מיד או לכל המאוחר עם סיום המלחמה. עוד נמצא כי רוב מובהק בציבור סבור שיש להגיע לעסקת חטופים על פי המתווה הנוכחי.

"לא ברור למה עשה זאת": בצוות המו"מ הופתעו מדרישתו של נתניהו | דיווח
"אתה לא קובע כלום": לאחר הקריאה לחרם, שר החוץ נכנס חזיתית בארדואן

על פי הסקר, 44% מהנשאלים חושבים שראש הממשלה צריך להתפטר כעת. בנוסף, 28% מהציבור מאמין שנתניהו צריך להתפטר עם סיום המלחמה. למעשה, מחיבור שני הנתונים הללו עולה כי 72% מאמינים שנתניהו יצטרך להתפטר כבר בחודשים הקרובים. מנגד, 22% מהמשיבים סבורים שראש הממשלה נתניהו לא צריך להתפטר כלל. מתוך הנשאלים אשר הזדהו עם גוש מפלגות הקואליציה, עולה כי 50% השיבו שהוא צריך להתפטר עכשיו או בסיום המלחמה, ו-42% מהם ענו כי הוא אינו צריך להתפטר כלל.

הרצי הלוי ובנימין נתניהו (צילום: עמוס בן גרשון, לע''מ)
הרצי הלוי ובנימין נתניהו (צילום: עמוס בן גרשון, לע''מ)

על השאלה "מי האחראי העיקרי למחדל שבעה באוקטובר", ענו כמעט 40% מהמשיבים כי ראש הממשלה נתניהו הוא האחראי העיקרי. 18% השיבו כי זה ראש אמ"ן חליוה ו-10% השיבו שהרמטכ"ל הלוי הוא הנושא באחריות. בנוסף, 7% מאמינים שראש השב"כ הוא האחראי העיקרי, ו-4% מאמינים שהנושא באחריות למחדל הוא שר הביטחון גלנט. 

לסיום, השיבו הנשאלים בסקר אודות התמיכה בעסקת החטופים המתגבשת, שכן 64% השיבו שהם תומכים בעסקה, בהתבסס על התנאים שפורסמו עד כה. 15% התנגדו להסכם ו-21% השיבו שהם לא יודעים.