שר הביטחון לשעבר, משה יעלון, טען היום (שבת) באירוע "שבתרבות" כפר יונה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו פועל לטרפד את עסקת החטופים. "אני טוען שהממשלה הזו לא תשחרר את החטופים. כדי לשחרר אותם, צריך להחליף אותה. אני חושב שמי שקורא היטב את הדברים ואת הדברים שיוצאים אפילו מתוך הפורום שעוסק במתווה, מבין שמי שטרפד עסקה בעבר ומי שמתכוון לטרפד עכשיו הוא ראש הממשלה", טען.

לדבריו, "הוא מושך זמן עד גמר מושב הכנסת, כדי שאם יקרה משבר בנושא הוא יהיה בפגרה, למרות שגם בפגרה אפשר להפיל אותו, ולעבור את הביקור בוושינגטון בשלום. אז למראית עין יש משא ומתן. אבל הנה מתוך צוות המשא ומתן עולה שהוא מכניס עיזים כדי לטרפד. הוא עושה גם פומבית, שולח את הצוות לדיון ואז מודיע רגע ׳אני לא מוותר על פילדלפי׳".

עוד טען כי ״הגעתי לוועדת החקירה הממלכתית לעניין הצוללות, ומפתיעים אותי בכל מיני מסמכים שאני לא מכיר, מסמכים שנוצרו כדי לשנות את התמונה. מי שעומד מאחורי זה זו מאפייה, כנופיה, שבראשה עומד רה"מ נתניהו. זה מזכיר לי את אבי גיל, המזכיר הצבאי של רה"מ, שמודיע עכשיו שלשכת נתניהו התעסקה בשינוי פרוטוקולים בתחילת המלחמה ב-7.10. לא אני קראתי לנתניהו שקרן בן שקרן, אבל אני חותם על זה. לצערי, הוא מוביל את המדינה מהבחינה הזאת לחורבן בעיקר בגלל העדפתו את הישרדותו הפוליטית לנוכח הסתבכויותיו".

משה בוגי יעלון  (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
משה בוגי יעלון (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

לגבי האזהרה מהוועדה שקיבל בעצמו, אמר יעלון: "סעיף סעיף אדע להזים. אין לי ספק בזה ואני סומך על הוועדה".