ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס היום (שבת) מסיבת עיתונאים מיוחדת בעקבות ניסיון החיסול של מוחמד דף. במהלך מסיבת העיתונאים התייחס נתניהו לאירוע, על ההשלכות בעקבות החיסול והמגעים לעסקת חטופים. 

סקר חדש - רוב מובהק בציבור: על נתניהו להתפטר כבר בחודשים הקרובים | הנתונים המלאים
"לא ברור למה עשה זאת": בצוות המו"מ הופתעו מדרישתו של נתניהו | דיווח

מסיבת העיתונאים המלאה:

"מדינת ישראל תקפה היום בעזה. נגיע לכל צמרת בחמאס", אמר נתניהו בפתח דבריו, "מוחמד דף הוא רב מרצחים הוא המתכנן והמוביל של טבח ה-7.10 ושל פיגועים רבים נוספים. אמש כשראש השב"כ הציג את פרטי המבצע רציתי לדעת על פי המודיעין שאין סביבם חטופים. ביקשתי לדעת את סוג החימושים, וכשקיבלתי תשובות שהניחו את דעתי נתתי ברכתי לפעולה ואמרתי שתהיה בהצלחה גדולה - שתשחרר את המזרח התיכון".

"ההזדמנות הזו ואחרות לפעול נגד המחבלים מתאפשרות עם עבודה מודיעינית ומבצעית מצוינת", הוסיף, "משום שהדפנו את הלחצים הרבים מהבית ומבחוץ לסיים את המלחמה לפני השגת על יעדיה. מראשית המלחמה אמרתי כי מרצחי החמאס דינם מוות. חיסול בכירי החמאס מקדם את השגת כל מטרתנו - הבסת חמאס, שחרור חטופים. שולח מסר מתריע לשלוחת איראן ולאיראן עצמה".

ראפע סלאמה, מוחמד דף (צילום: רשתות ערביות)
ראפע סלאמה, מוחמד דף (צילום: רשתות ערביות)

"מאז 7.10 מדינת ישראל נמצאת באיום קיומי. אנחנו נחושים לעשות הכל. גם על ידי איום נוסף איראן מבקשת לכלות אותנו במתקפת חנק איראן חיזבאללה חמאס מהחות'ים ועד מיליציות מעיראק. הניצחון החמאס הוא תנאי ראשון והכרחי לניצחון על ציר הרשע. רבים שואלים מתי תסתיים המלחמה והתשובה שלי ברורה וחד משמעית: רק כשנשיג את כל מטרות המלחמה ולא רגע אחד לפני כי המלחמה אינה ריקה מתוכן", ציין.

"שעזה לא תהווה עוד איום על ישראל וכשנחזיר את תושבינו בדרום ובצפון לביתיהם - זהו הניצחון המוחלט שיחזיר את ההרתעה הישראלית", הבהיר נתניהו, "בשבועות האחרונים מזהים סדקים ברורים בחמאס תחת עוצמת המהלומות שמנחיתים עליו רואים חולשה. המחבלים של החמאס מסתתרים במחילות תת קרקעיות. האוכלוסייה העזתית מבינה יותר ויותר את גודל האסון שחמאס הנחית. בעזה אומרים 'מה הם עושים לנו?'. נמשיך להלום בעוצמה חסרת תקדים".

בנימין נתניהו, יחיא סינוואר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
בנימין נתניהו, יחיא סינוואר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

לאחר מכן אמר: "אנחנו מגיעים לכל מקום שממנו יצאו המחבלים ב-7 באוקטובר, אנחנו מגיעים לשם מצליחים ומנצחים. 120 אחינו ואחיותינו עדיין נמצאים בשבי חמאס הם נמצאים בראשנו כל הזמן. עד כה השבנו ארצה 135 חטופים הודות לשילוב של לחץ צבאי ועמידה מדינית נחושה. אני מבקש להגיד וזה בניגוד לתדרוכים אינסופיים: אני לא זז מילימטר מהמתווה עליו הסכמתי. אני לא מוסיף תנאים ואני לא גורע תנאים. אבל אני גם לא נותן לחמאס לזוז. כדאי שתדעו שחמאס ביקש להכניס 29 שינויים למתווה ואמרתי: אפילו לא שינוי אחד".

"במסגרת המתווה עומד על ארבעה תנאים שמתקיימים במתווה: הראשון - על זכותנו להמשיך במלחמה עד להשגת כל יעדיה. השני - שנמנע הברחות נשק לחמאס. השלישי - אם נחייב את המשך השליטה שלנו בציר פילדלפי שעומד על מניעת החזרת מחבלים חמושים ואמל"ח לצפון הרצועה. הרביעי - להחזיר כמה שיותר חטופים חיים בשלב הראשון".

לאחר מכן ביקש לפנות למשפחות החטופים: "אנחנו לא מוותרים על אף אחד, אני לא מוותר על אף אחד ונעשה הכל כדי להחזיר את כולם. להשיג הסכם שגם יאפשר לנו להחזיר את החטופים וגם יאפשר לנו להחזיר מלחמה".

הפגנות חטופים למען עסקה (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנות חטופים למען עסקה (צילום: אבשלום ששוני)

גם בחזית הצפונית אני מעריץ ומעריך את ההעמדה האיתנה שלכם. אנחנו נפעל כדי להחזיר אתכם לביתכם לביטחון מלא בדרך זו או אחרת, אנחנו מחויבים ונחושים לשנות את המציאות הביטחונית בצפון לדורות, וכך נעשה", הבהיר.

לאחר מכן נשאל נתניהו על תקיפה בסמוך לעסקת החטופים ועל שליטה בציר פילדלפי שיעכבו מגעים לעסקה: "קודם כל האמירה היא לא נכונה, לא אחרי 100 ימים עמדתי פה אלא פחות מזה כתבים צבאיים יכולים לשאול אותי כל שאלה. כשאנחנו פועלים אנחנו בודקים שאין חטופים באזור. המודיעין הראה שדף לא הקיף את עצמו בחטופים בזמן המתקפה. "היו כאלה שטענו לא צריך להישאר במלחמה. אני אומר הפוך, הלחץ הצבאי החזק והעמידה על התנאים שלנו היא מה שמאפשר את זה. אני אעשה מה שמצפוני אומר מה שאני חושב אם תהיה עסקה טובה מבטיח לך שהיא תעבור".

בנוסף נשאל האם ההחלטה לא ליידע את האמריקאים מבטא את החשש מהתנגדות לפעולה? ועל כך השיב: "אני לא מבין את זה ככה. קודם כל האמריקאים יודעים זו המדיניות שלנו וגם שלהם, אבל למה שנסתכן שמשהו ידלוף החוצה?".

ג'ו ביידן (צילום: רויטרס)
ג'ו ביידן (צילום: רויטרס)

נתניהו בתשובה לשאלה על הקריאה של גלנט לוועדת חקירה ממלכתית: "קודם כל אין פה חדש בקריאה לוועדת חקירה או בדיקה או ועדה לאומית, יש כל מיני הצעות איך לחקור את האירועים. אני תומך בדבר אחד - את זה צריך לעשות בסוף המלחמה אחרת אנחנו עומדים כרגע בשלב קריטי במלחמה בניגוד למה שאמרו ובהתאם למה שאמרתי אנחנו מתקרבים לניצחון מסוגלים לרמוס אותם ולהשיג ניצחון היסטורי למדינת ישראל לא קונה את כל האמירות האלה שאומרות שאין מה לעשות ואין איך להתגבר על חמאס - ועוד איך אפשר".

"בכוח ונחישות של הלוחמים שלנו שתמיד מעוררת השראה שפוגש אותם. דבר שני עומדים בפני התפתחות של זירות אחרות אז בזמן הזה מפקדים וחיילים יהיו עסוקים בלקיחת עורכי דין?", הוסיף.

לאחר מכן נשאל אודות בדיקת מבקר המדינה: "צריך לחכות לסיום המלחמה, אנחנו בעיצומה של פעולה מוצלחת. אני לא מדבר רק על הפעולה של אתמול אנחנו בתנועה קדימה לניצחון לא צריך להפסיק את זה בהתחמשות של עורכי דין ואני לא מפטר שרים, אני מבקש לעבוד ביחד וכל עוד יש אמון ממשיכים לעבוד יחד (על אפשרות לפיטורי גלנט)".

יואב גלנט והרצי הלוי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יואב גלנט והרצי הלוי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

נתניהו נשאל על בנו יאיר אשר מתגורר במיאמי ומנהל קמפיין נגד הצבא בו תוקף את הרמטכ"ל ואת ראש השב"כ: "הבן שלי הוא בן אהוב אני מאוד אוהב אותו הוא אדם עצמאי שמביע דעותיו זו זכות שמוקנית לו, אבל מעניין שמדבר על אחדות למה אצלכם בתקשורת אומרים צריך לעשות הפגנות לפעול נגד הממשלה להביא לבחירות שזו אנתיטזה - רוב הערוצים מגויסים לקמפיין אל תספרו סיפורים".

נתניהו בתשובה לשאלה מדוע הוא מופיע רק בימי הצלחות ולא הכישלונות: "לצערי אנחנו חווים גם כישלונות ואבדות. לצערי. אבל עצם הטענה הזו עצם הקמפיין המכוער הזה שאני לא נפגש עם המשפחות משפחות של חטופים של חיים משפחות שכולות מכל הכיוונים. אומרים דברים איומים. שאני מחפש את הקורבן הבא ומחייך. אני עברתי שכול אלה אמירות איומות. אני מופיע כשטוב כשרע וכשצריך להגיד דברים חשובים".

לסיום נשאל רה"מ אודות התחקיר על בארי ומדוע לא נפגש עם מפוני הקיבוץ: "נפגשתי עם תושבים מכל היישובים האלה, עם משפחות של החטופים אני נפגש ופועלים לשקם את היישובים והקיבוצים שם בהשקעות עצומות. אני עושה את זה כל הזמן וזו אמירה לא נכונה".