צעיר בן 20 ניסה להתנקש הלילה ׁ(בין שבת לראשון) בנשיא ארצות הברית לשעבר והמועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ במהלך עצרת בחירות בפנסילבניה. טראמפ נפצע באזור ראשו ודימם מאוזנו, היורה נהרג. חבר הכנסת בועז ביסמוט (הליכוד), שמכיר היטב את טראמפ ואף ראיין אותו, שוחח הבוקר (ראשון) עם אודי סגל וענת דוידוב ב-103FM והגיב לדברים.

"הלם, זעזוע, תדהמה, עוד פרק בהיסטוריה של ארצות הברית בכל הקשור לנשיאים", תיאר ביסמוט את תחושותיו בעקבות האירוע. "מודה לאל שידיד ענק של המדינה ושל העם היהודי ניצל בניסיון ההתנקשות. ה-FBI בא ואומר שהמניע זה ניסיון להתנקש בנשיא לשעבר, ההסתה הפרועה נגד טראמפ, תראו לאן זה מוביל. צבעו אותו בצבעים הכי קודרים ושחורים. אני רואה את התגובה של התקשורת האמריקאית וכולם נושמים לרווחה".

נתניהו ינצל את ההזדמנות? רה"מ הבהיר שאינו מעוניין בעסקה | בן כספית
"ההסתה של השמאל": לאחר ניסיון ההתנקשות בטראמפ - הפוסט המסעיר של יאיר נתניהו

"היינו מילימטרים מרצח מועמד לנשיאות, אדם שמנבאים לו סיכוי לא רע בסקרים לחזור לבית הלבן", אמר חבר הכנסת. "זה חמור, כולנו צריכים להתעורר. מדינת ישראל נכנסה לקרוסלה שלא מפסיקה להסתובב. מילים הורגות, צריך מאוד להיזהר. צריך להתריע, אסור להשתתף בחגיגה במירכאות כאשר יש הסתה פרועה נגד נבחר ציבור, על אחת כמה וכמה נגד מנהיג. אני חושב שחובה עלינו לתת דוגמא. אבל רק בשבועות האחרונים שימו לב לשיח. מתי פתחתם מהדורה כאשר בא עיתונאי בישראל שאומר שראש הממשלה והתומכים שלו רוצים בחטופים מתים? מציגים ראש ממשלה בכל עמודי שער להפקרה, עברנו את הגבול והגיע הזמן שנתעורר. אולי ניסיון ההתנקשות בטראמפ יגרום לאנשים לחשוב".

טראמפ מובל מהבמה לאחר ניסיון ההתנקשות. קרדיט: רשתות חברתיות (צילום :רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

בהמשך התייחס לדבריה של חברת הכנסת גלית דיסטל־אטבריאן לאנשי 'אחים לנשק', ואמר כי "היא עצמה התראיינה אתמול ואני חושב שהיא התנצלה על הדברים שאמרה. אני לא פרשן לעניינים שאומרים חברי כנסת". לסיום התייחס לניסיון החיסול של מפקד הזרוע הצבאית של חמאס מוחמד דף: "זה רק מקדם ומסייע לשיבת החטופים". 

הסרטון בכתבה פורסם לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm