בצל ניסיון ההתנקשות בנשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, במהלך ישיבת הממשלה שנערכה היום (ראשון) במשרד רה"מ בירושלים עסקו השרים ארוכות בנושא ההסתה שמופנית נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

בפתח הישיבה אמר ראש הממשלה: "כולנו צפינו בזעזוע אתמול בניסיון ההתנקשות הנפשע בנשיא לשעבר והמועמד לנשיאות ארה"ב דונלד טראמפ. זה לא רק פשע נפשע, זה גם ניסיון להתנקש בדמוקרטיה האמריקנית. לשמחתנו טראמפ ניצל בנס. הוא מחלים עכשיו, נראה שהוא חזר לאיתנו. אני מבקש לשלוח לו בשמי, בשם רעייתי שרה, בשם שרי ממשלת ישראל ובשם עם ישראל כולו את איחולנו להחלמה מהירה וחזרה לאיתנות מלאה".

לפני נחיתתו בישראל: שר החוץ הבריטי החדש "קורא להפסקת אש מיידית בעזה"
ממלכתית, ממשלתית או פרלמנטרית: מפת דרכים לוועדות החקירה בישראל

לאחר מכן הציג מזכיר הממשלה, יוסי פוקס, סרטון הכולל מספר התבטאויות חריפות שנאמרו נגד ראש הממשלה, ביניהן תמי מצגר, חטופה ששוחררה משבי חמאס ואמרה על נתניהו "יכולתי לירות בו במצח". בהמשך הישיבה קיימו השרים דיון ממושך בנושא, כאשר רבות מהטענות הופנו כלפי היועמ"שית, גלי בהרב מיארה.

בנימין נתניהו על ההסתה לכאורה נגדו (צילום: עומר מירון / לע״מ)

השר לוין ציין: ״זה נס שלא התרחש עד עתה מה שקרה בארצות הברית. הזהרנו שזה מה שיכול לקרות אצלנו. מערכת המשפט הפקירה את ראש הממשלה!״. השרה רגב הוסיפה: ״צבר של הסתות נגד ראש הממשלה. בדמוקרטיה לא שורפים כבישים, לא שמים לראש הממשלה תמונה עם דם על הידיים, אנחנו במציאות בלתי אפשרית - הרבה אחרי המאוחר מידי״.

השר בן גביר הצהיר: ״הגיע הזמן לעשות שימוע לגורמים שמונעים כתבי אישום, מונעים אכיפה ומאפשרים הסתה. נעמה לזימי תועדה מציתה - עבירה חמורה והיועמ״שית לא מאשרת חקירה. אם זה היה אנחנו, למישהו יש ספק שהייתה חוקרת יום למחרת?״. השר שיקלי הציע: ״התשובה זו הדחת היועמ״שית. אמרתי את זה גם לפני שבועיים״.

ראש הממשלה סיכם: "אנחנו עדים לשיטפון של איומים מפורשים ברצח ובאלימות נגד ראש הממשלה, משפחתו ושרים בממשלה. אלו לא רק עבירות פליליות מובהקות, אלא הם גם מהווים איום ישיר ומפורש על הדמוקרטיה. שום דבר לא נעשה. מי שאחראי לזה הם היועמ"שית ופרקליט המדינה. אנחנו נתקלים בשתיקה של הבכירים שלא פוצים פה. זו לגיטימציה. זה נרמול של רצח פוליטי. זו אכיפה בררנית. מול הימין, החרדים, האתיופים, החוק הופעל במלוא עצמתו. האירוע שקרה בארה״ב הוא כתובת על הקיר. רואים את הכתובת הזו כאן בכל מקום, ברשתות החברתיות ועוד".