שר העלייה והקליטה אופיר סופר מהציונות הדתית שוחח הבוקר (שני) עם אודי סגל וענת דוידוב ברדיו 103fm. סופר טען שההסתה כנגד הממשלה חצתה גבולות וכן שהמשא ומתן ביחס לעסקת החטופים צריך להתנהל בחשאיות ולא על במות השיח הציבורי. 

בעניין התקדמות המלחמה אמר השר סופר: "להבנתי אנו צריכים להמשיך ללחוץ ולהעמיק את הפעולות בדיוק כמו שנעשה עכשיו ובעצימות גבוהה ככל הניתן, ובמקביל להמשיך להציב יעדים. יחד עם זאת, יש משא ומתן שמתקדם ובשני הצדדים האלה אנחנו ממשיכים לעבוד. מקווה שנתבשר גם על החיסול של דף בימים הקרובים". 

הכין לימונדה: נתניהו סחט כהוגן את ניסיון ההתנקשות בטראמפ | בן כספית  
לא באו לשחק: בעוצמה יהודית מבהירים - "נמשיך לשבש את פעילות הקואליציה"

ח''כ אופיר סופר (צילום: יוסי אלוני)
ח''כ אופיר סופר (צילום: יוסי אלוני)

כשנשאל האם זה הסוף של הסיפור במידה ולא תהיה עסקה, השיב סופר: "דעתי היא שמשא ומתן צריך להתנהל בשקט, וכמה שפחות ידברו עליו זה יותר טוב - כדאי לדבר כמה שפחות. שר האוצר, להבנתי, הוא לא הדרג הבכיר היחיד שמדבר על זה בפומבי. אני חושב שעמדתי האישית היא שמהשבעה באוקטובר ועד שעה לפני העסקה הקודמת, לא הבעתי דעה ולא אביע דעה". 

על דיון ההסתה נגד הממשלה שנערך אתמול אמר השר: "אני מאוד מודאג מההסתה הזו, אני חושב שחצינו קווים. בהחלט פניתי למספר גורמים בהקשר הזה ואני חושב שאנו חוצים את הקווים כחברה וכמדינה. כואב ההתבטאויות שנאמרו מפי בכירים, שדעתם צריכה להיחשב מאוד בחברה הישראלית. אלו אמירות שחצו כל גבול. הייתי מצפה לפעולה יותר מהירה ונחושה".

עוד הוסיף בנושא: "ראשית, יש לזמן לחקירה, לתת לזה פומביות, שזה יהיה בסדר יומה של מדינת ישראל. אני לא מדבר כרגע על גורם ספציפי, יש מספר גורמים. אני אישית לא מרגיש מאוים בכלל, אבל יש כאלו שכן. אני חושב שהבעתי לא אחת את דעתי באשר לחשיבות השמירה על מוסדות הממלכה. יש אחריות לכולנו לטפל בעניין הזה. אני חושב שזה לא לגיטימי ושזה פוגע באמון שלי כאזרח והדברים האלה צריכים להיות מטופלים". 

ביחס לעולים מצרפת אמר השר סופר: "היום מגיעה קבוצה גדולה אחר הצהריים. יש מספר תיקים רב מצרפת וגם מצפון אמריקה - סביב ה-2000. לצערי, הנסיבות לא טובות, אך שמעתי יותר סולידריות מהם מאשר פחד מאנטישמיות".