יו"ר הוועדה לביקורת המדינה ח"כ מיקי לוי (יש עתיד) פנה הבוקר (שני) למבקר במדינה, מתניהו אנגלמן, בבקשה שיגיש דו"ח ראשוני בעניין החקירות שהוא מנהל על אירועי השבעה באוקטובר, זאת במטרה לאפשר לוועדה בראשותו להורות על הקמת ועדת חקירה ממלכתית.

לפי החוק, ניתן להקים ועדת חקירה ממלכתית על פי החלטת ממשלה או בהחלטה של הוועדה לענייני ביקורת המדינה של הכנסת, בעקבות דו"ח של מבקר המדינה על נושא ספציפי. לפיכך מבקש לוי דו"ח עם ממצאים ראשוניים, צעד שיעניק לוועדה את הסמכות להצביע על צורך בהקמת ועדת חקירה ממלכתית.

השירות החשאי מתנער מאחריות על ניסיון ההתנקשות בטראמפ? "רשלנות ברמה של חאפריות ישראלית"
לוחמי הצללים: כך מצליח השב"כ להלום ולהדהים את חמאס כל פעם מחדש  

מיקי לוי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
מיקי לוי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

במכתב לנשלח למבקר המדינה אנגלמן נכתב: "אני מבקש ממך בכל לשון של בקשה, להגיש ולהציג לוועדה ובפניה את פעולות משרדך עד כאן. ידוע לי כי ערכתם וקיימתם פגישות וסיורים, ואין לי ספק כי ממצאים רבים כבר נמצאים בידכם. אני בטוח כי יש באפשרותך להביא לידיעת הוועדה דו"ח אשר יכלול, בנוסף למה שעלה עד כה בבדיקותיכם, גם תכניות מסודרות להמשך הביקורת. כפי שהנך יודע, ללא דוח ביקורת לא תוכל הוועדה לענייני ביקורת המדינה לקיים דיון והצבעה על הקמת ועדת חקירה ממלכתית".

עוד הוסיף ח"כ מיקי לוי בפנייתו: "אדוני המבקר, אתה ואני, מתוקף התפקיד והסמכות אשר הוטלו עלינו נושאים באחריות משותפת לסייע בבדיקה אחראית, יסודית ובלתי אמצעית את אירועי המחדלים אשר הובילו לאסון אשר פקד את המדינה בשבעה לאוקטובר. ההיסטוריה תשפוט את שנינו אם לא נעשה את הצעדים המתבקשים".

מתניהו אנגלמן (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
מתניהו אנגלמן (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)

יחד עם זאת, גם אם הסוגיה תעלה להצבעה בוועדה לביקורת המדינה, לקואליציה יש רוב בין חברי הוועדה (6 חברים מהאופוזיציה מול 4 חברי אופוזיציה), עובדה שתקשה על יו"ר הוועדה מיקי לוי לאשר את הקמת ועדת החקירה הממלכתית.