סיעות הכנסת התכנסו היום (שני) בשעות הצהריים לישיבותיהם השבועיות כשהראשונה תהיה ישראל ביתנו ולבסוף הימין הממלכתי. 

הסייעות מתכנסות בצל המשבר בקואליציה והניסיון של מפלגות האופוזיציה להפיל את הממשלה עוד לפני היציאה לפגרת הקיץ. למרות החזרה החלקית לשגרה ביום רביעי, עוד לא ברור כיצד תנהג השבוע סיעת עוצמה יהודית, לאור העובדה שנתניהו טרם קיבל את דרישתו של השר בן גביר להיכנס לפורום המצומצם של קבלת ההחלטות בניהול המלחמה. במפלגה של בן גביר הבהירו כי "כל עוד זה לא קורה, עוצמה יהודית תמשיך לשבש את עבודת הקואליציה".

לאחר האזהרה של נגיד בנק ישראל, ליברמן טוען: זה התאריך שהכנסת תתפזר 
בריטניה תתייצב לצד ישראל? תבחן את סמכותו של האג לשפוט אזרחים ישראלים | פרסום ראשון  

אביגדור ליברמן בישיבת סיעת ישראל ביתנו (צילום: מרק ישראל סלם)
אביגדור ליברמן בישיבת סיעת ישראל ביתנו (צילום: מרק ישראל סלם)

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, אמר בישיבת הסיעה: "אתמול הממשלה האריכה שירות סדיר לשלוש שנים. לפני זה האריכה שירות מילואים בעוד שנה. החיילים פונים באופן נואש, מבקשים 'תסייעו'. רואים את חוק ההשתמטות של הממשלה, שמנסה בכוח להעביר אותו. מדובר גם בפגיעה בביטחון וגם באחדות העם. כששר השיכון אומר שהוא מוכן לקצר את הפגרה, לא בשביל מפונים חיילי מילואים, אלא כדי שיקודם חוק ההשתמטות זה אומר הכל".

עוד הוסיף ליברמן: "גם בנושא של הניהול - המדינה לא מתנהלת, לא במישור הביטחוני או האזרחי. תסתכלו מה קורה עם ציוני המגן של התיכוניסטים, איזה שיעור הם מקבלים? שהמדינה פשוט מתעלמת מהם. כשהייתי שר האוצר, והיה ויכוח עם הסתדרות המורים, הזמנתי ללשכתי את שרת החינוך דאז, את יפה בן דוד ואת הממונה לשכר. ישבנו 72 שעות ברצף ופתרנו את הבעיה. שום דבר לא מתנהל". 

בסיום דבריו אמר ליברמן: "הכנסת עוד שבוע תיפול לפגרה, עם כל הבעיות שתלויות באוויר ומפריעות לכל אחד ואחד. ושימו לב, בנוסף לכך אין שום דיוני תקציב. אני קורא פעם נוספת לאותם חברי קואליציה בנושא חוק הגיוס - תהיו אמיצים תלכו עד הסוף".

ביחס לדיון על ההסתה כנגד הממשלה והעומד בראשה, יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, פירט על ביטויי השנאה שהוא ומשפחתו נחשפים אליהם והבהיר כי הוא מגנה כל ביטוי של הסתה. לאחר תקף: "נתניהו הוא לא קורבן, הוא בכיין ופחדן. כל חייל בעזה מאויים יותר ממנו, כל לוחם ימ"מ בג'נין נמצא בסכנה יותר ממנו. האיש שהקים את מכונת הרעל, שהביא מיליארדרים זרים והקים מכונת הסתה שמשתלטת לאט לאט על כל התקשורת בישראל, מתבכיין שמסיתים נגדו". 

עוד הוסיף לפיד: "אני לא זוכר שהוא אמר משהו כשהילד של נפתלי בנט קיבל מעטפה עם כדור אקדח ואיומים על חייו. הילדים שלי חטפו לא מעט קללות ואיומים, לא עלה בדעתנו שהמדינה צריכה לאבטח אותם". והוסיף: "אני חוזר ומגנה כל הסתה, אבל הנה משפט שהוא לא הסתה: נתניהו הוא ראש ממשלה בכיין, גרוע וכושל, שעסוק רק בעצמו ובענייניו האישיים, והוא צריך ללכת הביתה". 

גדעון סער (צילום: אבשלום ששוני)
גדעון סער (צילום: אבשלום ששוני)

יו"ר הימין הממלכתי, גדעון סער, אמר בישיבת סיעתו: "מוחמד דף הוא ארכי-טרוריסט. היה אחראי לרצח של אזרחים ישראלים רבים באינספור פיגועים כולל תכנון טבח השבעה באוקטובר. ראפע סלאמה גם הוא ממתכנני הטבח מברך את המחליטים והמבצעים של הפעולה לסיכולם. יש להמשיך ואף להרחיב את המתקפה על חמאס - תשתיותיו הצבאיות ושלטוניות - עד להכרעתו". 

סער הוסיף: "ביוזמת הסיעה שלנו צפוי להתקיים השבוע במליאת הכנסת דיון בהצבעה שתקבע את עמדת הכנסת לגבי הקמה של מדינה פלסטינית. עמדתנו ברורה: מדינה פלסטינית תסכן את ביטחון ישראל ואת עתידה, תערער את היציבות האזורית ותהיה שלב בדרך לחיסול ישראל. הניסיון מאוסלו וההתנתקות הוכיח שיש להתפכח מההזיות. קוראים לתמוך תמיכה מאסיבית בהצעה, כדי שנוכל לעמוד בפני מאמצים מדיניים. חשוב שההצעה תזכה לרוב הגדול ביותר שניתן במליאת הכנסת".