הקרע בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין שר הביטחון יואב גלנט מטריד את גורמי ובכירי הביטחון, כך פורסם היום (שני) ברשת 13. הגורמים מזהירים כי העימות האישי והפוליטי בין קברניטי המלחמה פוגע בניהול המערכה המלחמתית.

מחדל התצפיתניות: לראשונה מאז השבת השחורה - זה הפתרון שמוצע בצה"ל | בלעדי
קבינט המלחמה יוקם מחדש? התדרוך הצבאי שקיבל בן גביר אחד על אחד

מערכת היחסים בין השניים מזה תשעה חודשים נמצאת בשפל. הם לא מדברים ביניהם, גם במסגרת דיונים רשמיים. כשהדיונים הרשמיים מתקיימים, הם רבים מול ראשי המערכת, מה שמוביל לפגיעה בניהול המלחמה, השגת המטרות שישראל הציבה ועיכוב השגת מטרות הלחימה.

יואב גלנט והרצי הלוי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יואב גלנט והרצי הלוי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)


אחת הסיבות להדיפתו של נתניהו את תכניתו של גלנט לסוגיית ה"יום שאחרי" היא אך ורק כי הוא הציג את התכנית הזאת, ואין הדבר עומד על אי הסכמה או התנגדות אידאולוגית או עקרונית. גורם ביטחוני אחר מוסיף כי ישנה סוגיה נוספת שמהווה חיץ בין השניים, והיא אי קיום של פגישה משולשת עם הרמטכ"ל. 

העיתונאי רביב דרוקר הוסיף כי "אין יחסי אמון, הם מהגרועים שראינו", ואמר כי עימות בין ראש ממשלה ושר ביטחון הם "כמעט תמיד מתכון לפיצוץ, מאיציק מרדכי עד בוגי יעלון".

"אי אפשר להכניס את השניים לחדר בארבעה עיניים", אומר דרוקר. "זה בלתי נתפס. נתניהו רוצה לפטר את גלנט על דברים שהוא יודע עליו. כל אחד מחזיק בהקלטות אחד על השני", ומבטיח ש"זה רק הפרומו". 

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי השניים ושאר הגורמים הבכירים במלחמה "פועלים יחד להשגת כל מטרות המלחמה, ביניהן שחרור החטופים".