על רקע הפרסומים השונים על פריצת דרך שהושגה, לכאורה, לקראת אישור חוק הגיוס, גורמים בקואליציה המעורים בדיונים בנושא מצננים הבוקר (שלישי) את הרוחות.

הגורמים ציינו כי "המציאות שונה מאוד מהתדרוכים. אין פריצת דרך, טרם סוכם מתווה לחוק הגיוס שיש לו רוב בקרב חברי הקואליציה. נתניהו חושש מהפרישה האפשרית של החרדים ומנסה להרגיע אותם, משדר כי הוא שולט באירוע. לעת עתה אין בשורות בנושא הגיוס".

מה צפוי לנו? אלה ההשפעות המידיות של פסק הדין על חוק הגיוס

בתוך כך, יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין פרסם הבוקר ציוץ עוקצני כלפי ראש הממשלה: "יש רק מקום אחד שמנסחים בו חוק גיוס, וזה בוועדת החוץ והביטחון. מתחילים לעבוד על נוסח הסעיפים ברביעי, מוזמנים כולם - מאזרחים ועד ראש ממשלה".

כזכור, לפי גורמים בכירים בקואליציה, הדיונים בוועדה צפויים להמשיך גם במהלך הפגרה ובמידה והחקיקה תהיה מוכנה לקריאה שנייה ושלישית, מליאת הכנסת תכונס במיוחד לטובת אישור החוק. בשבוע הבא צפויים לפחות שלושה דיונים בוועדת חוץ וביטחון בראשות יולי אדלשטיין, בין היתר בסוגיית שילוב מסלולי השירות הלאומי-אזרחי וסקירה של נציגי משרד האוצר על ההיבטים הכלכליים והמשקיים.

לאחר מכן נותר שבוע אחד בלבד עד תום כנס הקיץ, אך ראש הממשלה בנימין נתניהו עצמו צפוי להיות ברובו בביקורו בארצות הברית, שם יפגוש את הנשיא ג'ו ביידן ויינאם בפני הקונגרס, עובדה שמורידה את הסיכוי לסיים את החקיקה לפני היציאה לפגרה.