בראיון הבוקר (שלישי) לתכנית של אודי סגל וענת דוידוב ב-103FM, התייחס השר אלי כהן לריאיון שהעניק ראש המל"ל צחי הנגבי לרפי רשף בתוכניתו 'אינטימי'. האחרון טען כי אירועי 7 באוקטובר הם "תקלה", לדבריו, ואף אמר שלרה"מ "אין את כל הפנאי שבעולם", זאת נוכח העובדה שנתניהו עדיין לא ביקר בקיבוץ ניר עוז מפרוץ המלחמה.

השר התייחס לסוגיית ועדת החקירה ואמר כי "אירוע 7 באוקטובר מחייב הקמת ועדת חקירה ממלכתית שתבדוק הכול. הבדיקה צריכה להתפרס שנים אחורה. מי שכשל, שייתן את הדין להבטיח שאירוע קשה מעין זה לא יקרה בעתיד. זאת לא תקלה, אלא אסון שמחייב חקירת עומק מאוד משמעותית".

"מי שיעמוד בראש הוועדה חייב להיות אובייקטיבי ונטול פניות, והיא צריכה לקום אך ורק בתום המלחמה. צריך להשלים את הפעולה בעזה, להחזיר את החטופים, ולסיים את האירוע בצפון. פנינו בעת הזאת לצפון".

אלי כהן (צילום: אבשלום ששוני)
אלי כהן (צילום: אבשלום ששוני)

על העימותים בגבול הצפון אמר כהן כי "הבעיה הכלכלית היא הבעיה הקטנה יותר. יינתן סיוע. בעבר כשהייתי שר הכלכלה ניתן סיוע משמעותי בתקופה הקורונה.  ואני מבטיח לכם כי הדרום יהיה אחד האזורים הפורחים בישראל עם השקעות ענק. בצפון היתה התלבטות: האם לפעול במקביל, או האם באופן מדורג. ההחלטה הייתה באופן מדורג:  לתת את המכה הקשה בעזה, והיו השגים מאוד משמעותיים ברפיח, בפגיעה בציר פילדלפי ובמנהור, אז גם בצפון זה יגיע".

כהן התייחס גם למתיחות בין נתניהו לשר הביטחון גלנט והוסיף כי "כל אזרחי ישראל רוצים שתצא עסקת חטופים לפועל, צריך להמשיך בלחץ צבאי אגרסיבי וכמה שיותר מהר. הסיבה להתגמשות שראינו בשבועות האחרונים הוא שהם מרגישים את החרב על צווארם. הפעולה החשובה בחאן יונס תקרב עסקת חטופים".

גנץ גלנט ונתניהו (צילום: מרק ישראל סלם)
גנץ גלנט ונתניהו (צילום: מרק ישראל סלם)

"עם החמאס עושים מו"מ תחת אש. אמרתי את זה גם בקבינט. יש לנו את כוח האדם הנדרש גם לעשות את רפיח וגם את חאן יונס במקביל. הם יכולים מבחינתם למשוך את כל הזמן שבעולם. זאת הדרך הנכונה והאפקטיבית, וזאת הדרך להערכתי שתביא לעסקה בשבועות הקרובים. מוחמד דף היה יעד החיסול, והוא היה באותו אתר. על פי ההחלטה מבחינת הפעלת החימושים, אני מבין שיובילו לתוצאה שהוא אינו בין החיים. כל מנהיגי החמאס – דמם בראשם. כל מי שדם יהודי על ידיו, נבוא בחשבון איתו. גם סינוואר -  יומו יבוא".

כהן התייחס להליכים המתקיימים נגד ישראל בבית הדין הבינלאומי לצדק, ובבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג ואמר כי "לגישתנו יהודה ושומרון היא חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל. החלק בעם ישראל שמתנגד להקמת מדינה פלסטינית גדל מ-7 באוקטובר. יש את תכנית בגין בזמנו. מי בוחר את אבו מאזן? הם בוחרים; מי בוחר את ראשי הערים ברמאללה ובשכם? הם. כשמדברים על מדינה פלסטינית הכוונה היא שיהיה להם צבא. למי הצבא הזה יופנה? בסופו של יום נגד מדינת ישראל. במקום סינגפור קיבלנו חמאסטן, מדינת טליבאן". 

"מי שמדבר על מדינה, ברור שהיא כוללת צבא. כל אלה שמטיפים לנו, והיו מספר מדינות שהכירו בהם, אף אחד מהם לא הסכים לקלוט פליטים מעזה". אני מוטרד, כי אנחנו רואים את אותה הצביעות. אך פעם לא עושים פעילות מול מדינות דמוקרטית".

כהן התייחס לסוגיית הארכת השירות הסדיר ואמר "הארכת השירות הסדיר ל-36 חודשים צריכה להיות בד בבד עם עליית בשוויון בנטל. אפשר לעמוד ביעד של 3000 חרדים בשנה, כי 55% מהחרדים אינם במסגרת 'תורתם אומנותם'. בתוך פחות מ-5 שנים, 7000 יתגייסו ולאחר מכן אז יצאו לעבודה. מרבית המנהיגות הפוליטית החרדית לא מדברת נגד זה, וזאת הזמנות לעשות תיקון היסטורי".

על רפורמת החשמל, עליה אמון השר, אמר כי "בשבוע הבא תבוא הרפורמה הכי גדולה מאז הסלולר. אנחנו פותחים את שוק החשמל לתחרות. מיום רביעי הבא. תרימו טלפון, נתנו עוד שמונה ספקים. המוצר הוא אותו מוצר, קחו את מי שייתן לכם את המחיר הזול ביותר. כשאתה נכנס לפוליטיקה, אתה רוצה לעשות שינויים, וזה שינוי שמרגש אותי".