שני קצינים בכירים בצה"ל הותקפו אתמול (שני) בבני ברק. האלופים שהותקפו הינם דוד זיני המשמש מפקד פיקוד ההכשרות והאימונים ומפקד הגיס המטכ"לי, ותת אלוף שי טייב ראש חטיבת כוח אדם בצה"ל. 

החטופים יישארו בעזה עוד חודשים? המו"מ יישאר תקוע עד התאריך הזה
ההצבעה שתסבך את גנץ ונתניהו? המהלך בכנסת רגע לפני ביקור רה"מ בארה"ב

תחילה, הגיעו שני האלופים הגיעו לפגישה אצל הרב דוד לייבל, מנהיג קהילה המונה משפחות של חרדים עובדים, זאת על מנת לגבש הסכמות סביב חטיבה חרדית בצה"ל. עם זאת, כאשר הסתיימה הפגישה, התאספו סביבם עשרות חרדים קיצונים, קראו לעברם קריאות גנאי כמו "רוצחים" ועיכבו אותם למשך זמן רב. השניים סירבו לקבל סיוע מהמשטרה וחילצו את עצמם מהמקום.

צפו:

בתוך כך, הרב לייבל קיים בתקופה האחרונה פגישות עם שרים וקצינים על מנת לקדם מהלך שיעודד חרדים להתגייס לצה"ל תוך שמירה על אורח חייהם. זו אינה הפעם הראשונה שבה השניים נפגשו עם הרב לייבל וזאת כחלק מסדרת פגישות שנעשו במסגרת המעורבות של הרב להקמת החטיבה החרדית בצה"ל. 

המקרה משך גינויים מכל הקשת הפוליטית. השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר: "מגנה בכל תוקף את תקיפת קציני צה״ל אמש בבני ברק ע״י קיצוניים. קציני צה״ל הם קודש הקודשים של החברה הישראלית שמוסרים את נפשם בימים אלה ממש למען ביטחונם של כל אזרחי ישראל. המשטרה תפעל לאתר הפורעים ולמצות איתם את הדין".

יו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ: ״לתקוף קציני צה״ל - לא יהודי, לא ישראלי, וגם לא מייצג את רוב הציבור החרדי. שיח הקיצונים שמשתלט על החברה הישראלית מסוכן וראוי לגינוי חד וברור של ההנהגה כולה, אבל חשוב מכך - לטיפול שורש. הגיע הזמן לכבות את מכונות הרעל, לפני שיקרה אסון״.