שר המורשת עמיחי אליהו צייץ היום (שלישי) בחשבון הטוויטר שלו טענה כי הלוחם החשוד ברצח מחבל הנוח'בה שם קץ לחייו. עם זאת, מאוחר יותר התברר כי השר התבסס על דיווח שגוי של גלי ישראל, כאשר החייל עליו דיבר השר אליהו אכן התאבד, אך לא היה מדובר בחשוד ברצח המחבל. 

שר מהליכוד במתקפה על צחי הנגבי: "7.10 לא תקלה, אסון שמחייב חקירה"
ההצבעה שתסבך את גנץ ונתניהו? המהלך בכנסת רגע לפני ביקור רה"מ בארה"ב

"התאבדות הלוחם שנעצר בחשד לרצח מחבל הנוח'בה מזעזעת ומחייבת בדיקה מעמיקה", כתב אליהו בחשבון הטוויטר שלו, "פרקליטות הרודפת את חיילנו הגיבורים, איננה פרקליטות המדינה כי אם פרקליטות האויב".

לאחר שהתברר כי דבריו אינם נכונים, מחק השר את הציוץ מהחשבון שלו. החייל ששם קץ לחייו עליו שמע השר אליהו מעולם לא היה בחקירת מצ"ח ולא התאבד בתא מעצר.

השקר של עמיחי אליהו (צילום: צילום מסך טוויטר)
השקר של עמיחי אליהו (צילום: צילום מסך טוויטר)

לאחר הפדיחה השר צייץ מחדש: "אני מבין שבניגוד לפרסומים, החייל שהתאבד לא עשה זאת בעקבות חשד לרצח מחבלי הנוח'בה. לעצם העניין – הרעיון לקחת לוחמים שהפקירו את חייהם ולהפוך אותם לנרדפי מערכת המשפט הוא חרפה שעלולה גם לעלות בחיי אדם. צריכים להבטיח שבשום פנים ואופן זה לא יקרה".

חברת הכנסת טלי גוטליב צייצה נגד אליהו וכתבה: "אנא מכם אנשים יקרים זהירות מפייק. אין עשרות לוחמים במעצר. יש לוחם אחד, אמנם אחד יותר מדי, אבל אין עוד לוחמים שנעצרו כפי שפורסם, זה פייק. וברוך ה׳ אין לוחם שהתאבד במעצר. יש אנשים בעלי אינטרסים להוציא את אנשי הימין שקרנים והוזים.. והכל כשר מבחינתם. שימו לב לא להדהד ולהחריד את הציבור".