שר התרבות והספורט מיקי זוהר שוחח הבוקר (שלישי) עם גדי נס ב-104.5fm על המאמצים לשמירה על שלמות הקואליציה כשברקע מלחמת 'חרבות ברזל'.

בפתח השיחה התייחס השר להצעה שלו 'הארכת השירות לחיילי הסדיר' ופנייתו בנושא לשר הביטחון יואב גלנט ולחברי הכנסת שהארכת השירות תהיה בתנאי קבע ובשכר הולם, על כך סיפר: "הארכת השירות היא בלתי נמנעת, אנחנו זקוקים לעוד כוח אדם, הסד"ק הנוכחי לא מספיק, זה לא אומר שנוכל לוותר על גיוס חרדים שגם הוא עניין קריטי כדי שהסד"ק ייתן את האפשרות להמשיך במלחמה ולכן אין ברירה. מנגד אני אומר: 'אם אנחנו כבר מאריכים את השירות, בטח לאלה שמסיימים בקרוב את שירותם, צריך לתת להם תנאים של קבע ולא כמו היום בתנאים של סדיר".

ח"כ אבוטבול (ש"ס), העלה את החשש מגיוס חרדים לצה"ל ויציאתם מהשירות ומהחיים החרדים. השרזוהר התייחס לנושא והשיב: "מכיר את החשש, זה החשש המרכזי מצד הציבור החרדי, גם צה"ל צריך להיערך לקליטת חרדים גם באמצעות הקמת חיל המתאים לאורחות חיי החרדים, צריך לכבד את הרצונות האלו כדי לאפשר להם להתגייס לצבא, לדעתי כולם מבינים".

כשנשאל השר זוהר על שמירת הקואליציה, השיב: "עושים מאמצים כבירים לשמור על הקואליציה, כולם מבינים שזה דבר חשוב לאור המצב הביטחוני. מעריכים שאם נדע לעשות את הפשרות המתאימות הקואליציה יכולה להאריך ימיה". הוא הוסיף כי "יש להרחיב את הקואליציה, שח"כ כנסת מטעם האופוזיציה יכנסו לקואליציה - מבהיר לכולם שאין שום אפשרות מלבד להצטרף למאמצי המלחמה ולהילחם באויבינו".

גנץ גלנט ונתניהו (צילום: מרק ישראל סלם)
גנץ גלנט ונתניהו (צילום: מרק ישראל סלם)

אתמול פורסם ב'חדשות 13' על קרע בין נתניהו לגלנט. ביחס למערכת היחסים בין השניים השיב זוהר כי הוא "חושב שמערכת היחסים בין רה"מ לגלנט חשובה מאוד וצריך לשפר אותה, בטח לא באמירות פומביות אחד נגד השני". על הקריאה של יואב גלנט לתמוך בועדת חקירה ממלכתית עכשיו טען: "אין בעיה בלתמוך בהקמת ועדה ממלכתית, גם אני תומך אבל, יש דרך להעביר את המסר". "חושב שהדבר הזה בהכרח מצריך שיפור, ומצפה גם מהשר גלנט לעשות את מה שצריך", סיכם.

על התנהלות הצבא במלחמה אמר: "חושב שצה"ל עושה עבודה מדהימה בעזה, נכון שיש מחירים קשים וכואבים, אבל חייב לומר שההישגים הם הישגים כבירים". בהמשך השיחה התייחס שר התרבות והספורט לחיסול של מוחמד דף בשבת: "אם סינוואר איננו, אחרי שמספר 2 ו-3 אינם- זה אומר שרוב מוחלט של מחבלי חמאס יניחו את נשקם וייכנעו". בהמשך השיחה התייחס השר זוהר לעסקת החטופים: "מקווה שנשיג עסקת חטופים כבר בימים הקרובים. אם נשיג עסקה במוקדם נפסיק את המלחמה לחודשיים".

בסיום דבריו התייחס למצב הביטחוני בצפון ואמר: "לגבי הזירה הצפונית אני חושב שאנחנו צריכים כבר להתחיל, נכון יש שם מחירים לא פשוטים, אבל יש לישראל היכולת להכות בחיזבאללה באופן כזה שיחזרו 20 שנה אחורה מבחינת ההתעצמות שלהם ויצירת חיץ".