לאור כוונת צה"ל להוציא כבר בשבוע הבא את צווי הגיוס לצעירים חרדים מחלוקת בתוך ההנהגה החרדית לאחר שהרבנים הליטאים נוטים לפסוק כדרכו של פלג ירושלמי והיא לנתק קשר עם צה"ל, להתעלם מהצווים ובטח לא להתייצב בלשכת גיוס.  לעומת זאת, הכיוון אצל החסידים היא כן להתייצב לצו ראשון ובהמשך להשתדל לקבל פטור בדרך כזאת או אחרת.

באשר לסיכויי חוק הגיוס, החרדים משדרים פסימיות וסבורים כי באווירה הציבורית של היום אין אפשרות לגבש חוק שמחד - יזכה לתמיכה בציבור הרחב (וכתוצאה מכך - שחברי הקואליציה הדורשים התאמת חוק לצרכי צה"ל יוכלו להצביע בעדו בלב שלם) ומאידך שהחרדים יוכלו לחיות איתו. ועדיין החרדים לא מוכנים להסיק מסקנות פוליטיות. לעת עתה פרישה מהממשלה לא על הפרק.

נתניהו והחרדים קנו לעצמם זמן יקר - אבל הפור למעשה כבר נפל
בצבא מזהירים: "מקווים שלא נגיע למצב שבו המשטרה תצטרך לבצע מעצרים"

הפגנת 'הפלג הירושלמי' (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנת 'הפלג הירושלמי' (צילום: אבשלום ששוני)

כאמור, אגף כוח אדם בצה״ל יוציא ביום ראשון אלפי צווי גיוס לאזרחים חרדים שהגיעו לגיל גיוס. בצה״ל מתכוונים כבר השנה לגייס לפחות שלושת אלפים חיילים חרדים. על פי המסתמן הצווים ישלחו לאלפי צעירים אשר יזומנו ללשכת גיוס ייעודית. המטרה כי כבר בשלב הראשון במהלך שנת העבודה 2024 יגויסו שלושת אלפים צעירים חרדים ובכל שנה היעד להגדיל את מספר המתגייסים.

בצה״ל סירבו להתייחס אם הצווים שיצאו ביום ראשון מיועדים רק לצעירים העתידיים להתגייס השנה או שהצווים ישלחו גם לבני נוער שמיועדים לגיוס בשנת 2025 ו-2026