צה״ל נערך לאחזקת ציר פילדלפי בידיו. בימים האחרונים בנה צה״ל מוצב במערב ציר פילדלפי והוא משמש כמתקן לחלק מהכוחות הפועלים במרחב המערבי של רפיח, במקביל צה״ל מרחיב את מרחב פילדלפי.

חבר הכנסת עו"ד משה סעדה (הליכוד) שוחח הבוקר (רביעי) עם ענת דוידוב ואודי סגל ב־103fm והביע את דעתו. "ציר פילדלפי הוא החמצן של החמאס. גדענו לו את הצינור הזה. אפשרות אחת היא להושיט לו יד. אם לא נהיה בציר פילדלפי, לא נהיה בארץ ישראל. זה איום קיומי על חיי האומה היהודית בארץ ישראל", אמר.

בהמשך הדגיש כי מסכים עם ראש הממשלה , אולם "אם הוא יחליט לסגת מציר פילדלפי ולסכן את בטחון אזרחי מדינת ישראל, גם לא יהיה חלקי עם הממשלה. אני לא אתמוך בממשלה. אמרתי את זה בצורה חד ערכית. אני חושב שהוא מסכים איתי, וגם הוא אומר שזה קו אדום. אם לא נהיה שם, לא נהיה כאן. תזכרו מה היה בלבנון עם החלטת 1701. נכנסו 13,000 חילי יוניפי"ל, ויצרנו את חיזבאללה הרבה מעבר למה שהוא היה עד אז".

סטרוק מאיימת על נתניהו: "אם צה"ל לא יישאר שם, נפרק את הממשלה"
נסיגה ישראלית מציר פילדלפי? "במוקדם או במאוחר נחזור לשם"

על משפחות החטופים והמו"מ לגבי עסקה אמר כי "אני מבין את מה שחוות המשפחות. אי אפשר להשתחרר מתמונות של אתמול. היגון, הצער והחרדה של המשפחות היא קשה מנשוא. אסור לנו להפקיר חלק מהחטופים.  צריך להחזיר את כולם הביתה".

בסיום, התייחס לסוגיית ועדת חקירה ממלכתית ואמר כי "ראש הממשלה אמר שחייבת להיות ועדת חקירה, מה שחשוב האו העיתוי. כמי שהיה רפרנט של ועדות חקריה, אי אפשר לעשות ועדה בעיצומה של מלחמה. כל אדם שנחקר שם, צריך לעבור על כל הפרוטוקול ולקחת עורך דין. זה אומר שכל אחד יכול לעמוד לפלילים ולקבל כתב אישום. זה לא רציני, זה לא ערכי, זה לא נכון מבחינה מקצועית".