חבר הכנסת יצחק קרויזר מסיעת עוצמה יהודית הגיש היום (רביעי) הסתייגויות נגד חוק "טלפונים כשרים" ביוזמת ש"ס, ובכך הוא מעכב את קידום החקיקה בוועדת הכלכלה.

בהמשך, קרויזר משך את ההסתייגויות שלו לחוק של ש"ס, אחרי שהובהר ע"י הייעוץ משפטי שלא יהיה ניתן לחסום תוכן של תאגיד שלא מפוקח ע"י ועד הרבנים. קרי, לא יהיה אפשר למנוע הודעות פוליטיות גם למספרים 'כשרים'.

ישראל הייתה במרחק נגיעה מסינוואר - ולא חיסלה אותו מהסיבה הבאה
איום מתוך הליכוד על נתניהו: "אם יחליט לסגת מציר פילדלפי - לא אתמוך בממשלה"

החוק מתייחס לאפשרות להמשך המסלולים של מסלולי תקשורת "כשרה" ובאישור ועדות רבנים, שתמנע שימוש במכשירים חכמים ותגביל את אפשרויות הניוד של המספרים. בעבר עוצמה יהודית הביעה התנגדות לקידום החוק, וכעת ועדת הכלכלה הייתה אמורה להצביע על החוק להכנה לקריאה שנייה ושלישית אך בגלל הגשת ההסתייגויות מטעם סיעת עוצמה יהודית, ההצבעה תתעכב.

כזכור בשבוע שעבר התרחשה דרמה פוליטית, שגרמה להשבתת רוב החקיקה בכנסת בגלל האיום של יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: שאול גולן, פלאש 90)
ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: שאול גולן, פלאש 90)

למרות החזרה החלקית לשגרה, לא היה ברור כיצד תנהג השבוע סיעת עוצמה יהודית, לאור העובדה שנתניהו טרם קיבל את דרישתו של השר בן גביר להיכנס לפורום המצומצם של קבלת ההחלטות בניהול המלחמה. במפלגה של בן גביר הבהירו כי "כל עוד זה לא קורה, עוצמה יהודית תמשיך לשבש את עבודת הקואליציה". בתוך כך, ביום שני האחרון התקיים תדרוך ביטחוני אישי לשר בן גביר על ידי המזכיר הצבאי של ראש הממשלה, האלוף רומן גופמן.