מספר גורמים שנכחו אמש (שלישי) בדיון של הקבינט, טוענים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו אכן "מעד בלשונו", להגדרתם, כאשר התחיל לדבר על הלחץ להביא את עסקת החטופים שמופעל עליו בארץ.

"לוחצים עלי במקום ללחוץ על חמאס. ואלה הם, ראשי החמאס, שצריכים להיות בלחץ. הם אכן בלחץ כי הם הפכו למטרה ונהרגים (התכוון לחיסול של דף ונוספים). החטופים שלנו סובלים במנהרות, אך לפי המידע שבידינו, הם בחיים", כך לדבריו.

בצל הדיווחים על לשכת ראש הממשלה: האם היועמ"שית תשנה את הכללים?
שמחה רוטמן מגיב: "גם לקרוב משפחה של חטוף אסור לנהוג באלימות"

לטענת הגורמים שהשתתפו בישיבה, הם חשו "אי נוחות מהדברים". כנראה גם נתניהו היה שותף לתחושה זו כי הוא המשיך לדבר באותו הנושא והיה ניכר כי הוא מנסה לתקן את עצמו. הוא הדגיש מספר פעמים כי חשוב לשחרר את החטופים בהקדם האפשרי, אך הדברים כבר נאמרו והיום גם הודלפו.

בצל הסערה שנוצרה, מטה המשפחות להחזרת החטופים מסר: "אנו דורשים מראש הממשלה הבהרה מיידית בנוגע לאמירתו שפורסמה: ״החטופים סובלים, אבל לא מתים״. אמירתו של ראש הממשלה מקוממת את משפחות החטופים, שקרית ברמה העובדתית ומפקירה ברמה המעשית. לצערנו העובדות מדברות בעד עצמן וחטופים כבר נרצחו בשבי".

הפגנה להחזרת החטופים (צילום: צילום פרטי)
הפגנה להחזרת החטופים (צילום: צילום פרטי)

עוד הוסיפו, "אין לנו כל דרך לדעת האם ברגעים אלו ממש לא נרצחים חטופים נוספים. המשא ומתן לשחרור החטופים נמצא בישורת האחרונה ובימים קריטיים לקראת חתימת עסקה. ראוי היה שכל ממשלת ישראל ובראשה ראש הממשלה תעשה כל שביכולתה על מנת להביא לחתימת העסקה בהקדם האפשרי במקום לתקוע מקלות בגלגלים".

בתוך כך, במהלך דיון 40 חתימות שהתקיים היום בכנסת פנה ראש האופוזיציה יאיר לפיד לנתניהו לאחר נאומו ואמר: "אמרת 7,000 פעם את המילה 'לחץ'. אדוני רה"מ, אשתך שאיתה תמיד הייתי ביחסים טובים היא פסיכולוגית M.A בפסיכולוגיה. מציע שתשאל אותה מה יכול לגרום לאדם לעלות הנה ולהגיד שוב ושוב את המילה 'לחץ'".

נזכיר כי משפחותיהן של חמש התצפיתניות, שנחטפו מבסיס נחל עוז ומוחזקות בשבי חמאס, קיימו אתמול מסיבת עיתונאים במהלכה דרשו להיפגש עם ראש הממשלה נתניהו, על מנת שיחתום על עסקת חטופים לפני נסיעתו לארצות הברית.

שלומי, אביה של אגם ברגר, אמר: "המפקד צריך להיות כאן, להוביל, להשפיע, ולגרום שהעסקה תיסגר. כל הילדים, האחים וההורים חוזרים סוף סוף הביתה. קודם תסגור עסקה - אחר כך תיסע ותחזור בשלום. זה לא הזמן לנסיעות. אנחנו מבקשים להיפגש איתך באופן מידי טרם הנסיעה שלך לוודא שהעסקה נסגרת".