רונן צור, לשעבר יו"ר מטה החטופים, אמר היום (רביעי) בתכנית חמש עם רפי רשף בערוץ 12, כי דבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו אמש מצביעים על כך שהוא מוכן להקריב את חייהם של החטופים. צור הדגיש כי נתניהו הולך נגד עצות הדרג הצבאי בעניין עסקת החטופים והציע לראשי מערכת הביטחון להפסיק לשתף פעולה עם הדרג המדיני. 

צור אמר: "כשבא ראש המוסד, ובא שר הביטחון ואומרים שגורלם של החטופים ייחרץ אם הם לא ישוחררו - זה אומר שישנו מידע מודיעיני שמסגיר את זה שמצבם הוא כזה שחייהם נמצאים על חוט הסערה". 

דני אלגרט לנועה ארגמני: "נתניהו משתמש בך, לא רוצים להפגין נגדך"   
ריבה ונפוליאון: הנאום של נתניהו שהצית מהומה במליאה  

צור תקף: "נתניהו הוא לא שליח אל. אין לאף נבחר ציבור מנדט להמית אנשים שנמצאים בשבי אם אפשר לחלץ אותם בחיים. אתמול, במשפט הנוראי הזה שהוא אמר בכנסת: 'אל תלחצו עלי - תלחצו על סינוואר. הלחץ עלי לא ישפיע', זו אמירה מאוד קיצונית, שאומרת אני מוכן להקריב את האנשים האלה". 

הוא הוסיף והדגיש: "אי אפשר להבין ממה שאומר ראש המוסד ושר הביטחון אחרת. פשוט אי אפשר. יש מידעים שאומרים שהאנשים האלה הולכים למות. אם אפשר לשחרר אותם צרך לשחרר אותם". 

צור התייחס גם להמשך שיתוף הפעולה של ראשי מערכת הביטחון, ובאופן ספציפי של ראש השב"כ, על נתניהו ואמר: "אולי הגיע הזמן שיבוא רונן בר, ראש השב"כ, יכנס מסיבת עיתונאים ויגיד - אני שם את המפחתות כי אפשר להחזיר אותם בחיים והדרג המדיני, משיקולים פוליטיים, לא מחזיר אותם".