השרות מירי רגב וגילה גמליאל הביעו תמיכה מסויגת בביצוע של עסקת חטופים, כך דווח היום (רביעי) ב"וואלה!". על פי הדיווח, רגב טענה כי "זה פצע מדמם בחברה, זו החובה שלנו לציבור ולאזרחים שצהל והשב"כ לא הגן עליהם בשבעה באוקטובר". גמליאל הוסיפה: "נשים יכולות ללדת אחרי תשעה חודשים וזה אסון שאין ממנו דרך חזרה". 

"ייקח שבועות ארוכים, במקרה הטוב, למצוא מנגנון של בידוק שימנע העברת נשק מדרום הרצועה לצפון, ואין לבנות שנמצאות בשבי את הזמן הזה", ציין ראש המוסד, והוסיף: "לבנות בשבי אין עוד זמן לחכות". השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר העיר בנושא: "יש שם גם גברים".

רונן צור נגד נתניהו: "אין לאף נבחר ציבור מנדט להמית אנשים שנמצאים בשבי"   
נתניהו בהתבטאות מקוממת: "החטופים שלנו סובלים - אבל הם בחיים" | כל הפרטים  

סרטון חטיפת התצפיתניות (צילום :ללא קרדיט)

ראש הממשלה נתניהו הדגיש את עמדתו לפיה רק באמצעות לחץ צבאי נוסף ניתן יהיה להחזיר את החטופים וטען כי שרים וגורמי ביטחון שמתבטאים להיפך בפומבי מחלישים את עמדתה של ישראל במשא ומתן. השרה גמליאל אמרה לראש הממשלה: "העסקה הזאת היא עסקת נתניהו ורשומה על שמך ואתה צריך ללכת איתה עד הסוף ולא להתייחס לכל האיומים הקואליציוניים מצד בן גביר וסמוטריץ״.

השר בן גביר הגיב מיד: ״אם היא ממשיכה ככה אני יוצא מהחדר. הגברת משקיפה. הגיע הזמן שתעמיד אותה במקום היא לא מייצגת אפילו את עמדות הליכוד והשיח הזה שהיא מביאה לא מקובל״. בן גביר המשיך והדגיש: ״אני מתנגד לעסקה שהיא מופקרת״.

גמליאל השיבה לו: ״ככה גם אמרת את הדברים בעסקה הקודמת״. בן גביר הבהיר כי הוא עומד מאחורי הדברים שאמר בעבר: ״אפילו שם צדקתי. תראי כמה חיילים נפלו אחרי. במקום לחסל את החמאס הפסקנו - וזה עלה לנו״.

כזכור, אתמול חשפו המשפחות תמונות חדשות של חמש התצפיתניות שנחטפו מבסיס נחל עוז: לירי אלבג, קרינה ארייב, אגם ברגר, דניאלה גלבוע ונעמה לוי. בתמונות, שצולמו בימים הראשונים של התצפיתניות בשבי, הן נראות כשהן חבולות ופצועות. משפחותיהן של החטופות פנו שוב לראש הממשלה נתניהו בבקשה לחתום על עסקת חטופים לפני נסיעתו לארצות הברית.