קרב ציוצים: בתגובה לדברי ראש הממשלה במליאה, כתב יו"ר "המחנה הממלכתי" והשר וחבר הקבינט לשעבר, בני גנץ, לנתניהו: "ראש הממשלה, פחדת להיכנס לתמרון. התעכבת עם הכניסה לחאן יונס. היססת להיכנס לרפיח. דיברת על רפיח העיר בשביל קמפיין, כשאנחנו עמדנו על הצורך קודם כל לתפוס את ציר פילדלפי ולמנוע התעצמות מחודשת של החמאס".

לדבריו, "הכל ייחשף כשהפרוטוקולים והעדויות יישמעו בוועדת החקירה הממלכתית, שתצטרך לשאול את השאלות - למה עיכבת את הכניסה לרפיח ולחאן יונס? למה פחדת, עיכבת והיססת? ומה המחירים ששילמנו ועודנו משלמים על כך?".

רונן צור טוען: קיים מידע מודיעיני לגבי החטופות בשבי החמאס
"תשעה חודשים עבור החטופות זה אסון שאין ממנו חזרה": המתח בממשלה גובר

בתגובה, נתניהו הגיב גם כן בחשבון ה-X שלו: "שוב פייק ניוז של בני גנץ. צילמתי מסך, אזכיר את הציוץ ההזוי שלו כשהפרוטוקולים ייחשפו והציבור יגלה מי חיפש תירוצים ״לעצור את הלחימה לשנה שנתיים״ ומי באמת דחף קדימה להמשיך במלחמה עד לניצחון".

בתגובה, השיב לו גנץ: "אני מחכה שתוקם ועדת החקירה הממלכתית ושהפרוטוקולים ייחשפו. לצד זאת, את הנעשה - אין להשיב, אבל את החטופים - חייב להשיב. אם תעשה את הדבר הנכון, תקבל את כל הגיבוי. וזה מה שחשוב עכשיו".

נזכיר, כי במליאת הכנסת שהתקיימה היום שבה נכח ראש הממשלה, אמר נתניהו: "אני רוצה עכשיו לנצח את חמאס! ויהיה זמן אח”כ לבדוק את כל הדברים הנוספים", והדגיש כי לא נכון בעיניו להקים כעת ועדת החקירה הממלכתית לאסון השבעה באוקטובר.

בתוך כך, היום התרחשה ההצבעה על הצעת החוק להקמת ועדת חקירה ממלכתית לאירועי ה-7 באוקטובר, והקואליציה הפילה אותו ברוב של 53 שהצביעו נגד מול 51 שהצביעו בעד.

בנימין נתניהו כועס במליאת הכנסת (צילום: מרק ישראל סלם)
בנימין נתניהו כועס במליאת הכנסת (צילום: מרק ישראל סלם)

ח"כ אורית פרקש הכהן, אחד ממגישות החוק, אמרה: "מי שלא יודעת לקבל אחריות, ללמוד מטעויות ולהפיק לקחים, אינו ראוי להיות מנהיג. לציבור מגיעות תשובות. להורים השכולים, ללוחמים הגיבורים, למשפחות החטופים. קיים צורך ביטחוני דחוף ללמוד את הכשלים על מנת להיערך יותר טוב להמשך האתגרים מצד שונאינו, כדי שאסון כזה לא יישנה".

ח"כ מאיר כהן, אחד ממגישי החוק, אמר: "מי שהצביעו היום נגד ההצעה, הצביעו נגד אזרחי ישראל שדורשים תשובות. הפצע הפעור הזה לא יפסיק לדמם, עד שהחטופות והחטופים לא יחזרו ועד שלא תוקם ועדת חקירה ממלכתית. לא ועדה פוליטית או צבאית, אלא ועדה ממלכתית. כי אם לא נחקור, לעולם לא נתחיל את תהליך הריפוי ולעולם לא נוכל לדעת שעשינו כל מה שנדרש בכדי שהאסון לא יחזור על עצמו. אני מצפה מנתניהו, לשים את המדינה בראש ולאפשר חקירה אמיתית ובלתי תלויה של אירועי ה-7 באוקטובר".