כמעט אלימות במליאה: השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר פתח את נאומו במליאת הכנסת ולאחר שקיבל את רשות הדיבור פתח ואמר: "החוצה, כל המחבלים החוצה". אמירתו פתחה בהמולה רבה בכנסת, ח"כ איימן עודה וח"כ אחמד טיבי זעמו והתפתחה תגרה במקום, אליה הצטרף ח"כ חנוך מילביצקי מהליכוד וכן ח"כ גלעד קריב מהעבודה שניסו להפריד.

בן גביר לא התרגש, המשיך לעמוד על הדוכן ואמר לחברי הכנסת הערבים: "ברה". הח"כים הערבים רצו בזעם לעבר דוכן הנואמים, המאבטחים ניסו בכוח לבלום אותם, ובשלב מסוים חברי כנסת מהליכוד החלו לרוץ לעברם. בן גביר עמד על שלו: "הם מגנים את רצח החיילים? הם מגנים את החטיפות והטרור?".

"מי שחטא - צריך לשלם": משפחת ההרוג באום אל חיראן דורשת ועדת חקירה
"תשעה חודשים עבור החטופות זה אסון שאין ממנו חזרה": המתח בממשלה גובר

איתמר בן גביר במליאת הכנסת נגד הח"כים הערבים: "כל המחבלים לצאת" (צילום :ערוץ הכנסת)

שגית אפיק, יועמ"שית הכנסת בוועדת הכנסת, אמרה בתגובה לדברים: "יו"ר הישיבה היה מוסמך ואף חייב להוריד את השר בן גביר מהדוכן בשל הביטוי 'מחבלים' לעבר חברי הכנסת הערביים. צר לי שח"כ רוט, יו"ר הישיבה, לא נהג כך, כי מדובר בעבירה אתית חמורה". בתגובה, בן גביר אמר: "לא שמעתי את היועצת המשפטית של הכנסת אומרת כי צריך להוריד את חברי כנסת אשר כינו אותי: טרוריסט, פושע, פשיסט ועוד עשרות מילות גנאי. יש להצטער שהיחס של הייעוץ המשפטי הוא מפלה".

הדברים ארעו בעת דיון בנושא הצורך בוועדת חקירה פרלמנטרית בפרשת אום אלחיראן 2017, בבקשה שהוגשה על ידי חבר הכנסת יוסף עטאונה. נזכיר את הפרשה שארעה ב-2017, שבה נערך מבצע לפינוי והריסת בתים בכפר בדואי בלתי מוכר - אום אל-חיראן שבנגב. במהלך המבצע שוטרים פתחו בירי לעבר רכב שבו נהג יעקוב מוסא אבו אל-קיאן, תושב הכפר, כיוון שנחשד כמחבל, ולאחר הירי הרכב פגע בשוטרים שאבטחו את הפינוי. שוטר אחד נהרג ואחר נפגע באורח קל. באירוע, נהג הרכב נורה בידי השוטרים, נמנע ממנו טיפול רפואי, והוא מת בשל איבוד דם.

שש שנים לאחר מכן, משפחתו של אבו אל-קיאן עתרה לבג"צ ודרשה ועדת חקירה. "אנחנו דורשים להקים ועדת חקירה ממלכתית שתבדוק את השתלשלות האירוע וגילוי האמת", אמר אחיו, ד״ר ג׳בר אבו אלקיעאן, והוסיף: "המדינה צריכה לדאוג לשקיפות. מי שחטא ופשע צריך לשלם את הדין".