"כולנו מופתעים מ־7 באוקטובר וממה שקורה כעת. כולם מבינים עכשיו שזאת מלחמה שלא תסתיים בתוך שבועות או חודשים אלא תימשך מספר שנים. היא תימשך כל עוד חמאס שולט בעזה. החטופים לא חוזרים, המפונים לא חוזרים לביתם, והאיראנים ממשיכים לחמש את אויבינו".
כך אמר ל"מעריב" שר התרבות והספורט מיקי זוהר.

מיקי זוהר מודאג: "הקואליציה מתפוררת, ניזרק לשנים ארוכות באופוזיציה"

משנשאל אם לדעתו ועדת החקירה צפויה לקום רק בעוד כמה שנים הוא השיב: "אם נגיע למצב שמדובר בשגרת מלחמה מסוימת עם עצימות נמוכה, רק אז נתחיל בפעולות להקמת ועדת חקירה ממלכתית. לשלב הזה נגיע לדעתי בעוד מספר חודשים. כרגע הדברים הם שהמלחמה בצפון נמשכת ובדרום משלימים כמעט את העבודה".

לגבי עמדתו בנושא הקדמת הבחירות פירט זוהר: "טוב שהבחירות יתקיימו במועדן. מי שמדבר על בחירות עכשיו עושה שגיאה חמורה, כי בזמן מלחמה אין מה לדבר על בחירות. צריך לדבר עכשיו על אחדות ולצרף מפלגות נוספות לקואליציה".

באשר לשאלה אם גם הבחירות לכנסת יידחו בהתאם למשך זמן המלחמה, השיב זוהר כי "אנחנו עדיין במלחמה בעצימות מאוד גבוהה ברצועה, ובצפון אפילו עדיין לא התחלנו את המלחמה. בכל מקרה, בעת זאת בכלל אי אפשר לדבר על בחירות. אני מבטיח לך שכשיגיע מועד הבחירות הן יתקיימו בזמן. אסור לדחות בחירות אלא אם מדובר במצב חירום קיצוני. אם העצימות במלחמה תהיה קיצונית מאוד, אפשר לדחות אותן בחודש או חודשיים, אבל אני לא רואה את זה קורה".

בנוגע לתקציב 2025 קבע זוהר: "המרכיב של הכספים הקואליציוניים חייב לעבור מן העולם. הכל צריך להיות חלק מבסיס התקציב, והגיע הזמן לתקן את העניין. תקציב 2025 יאושר במועד כי לא תהיה ברירה אלא לחוקק אותו. אני חותר לכך שיהיה תקציב דו־ שנתי כדי לשדר יציבות".

על נסיעתו המתוכננת למשחקים האולימפיים בפריז, אמר השר כי "מאז 7 באוקטובר לא עזבתי את ישראל ולו פעם אחת. לא הרגשתי שאני מסוגל. לאולימפיאדה אסע לימים בודדים. אצא יומיים לפני טקס פתיחת המשחקים ואחזור ביום ראשון שלאחר מכן. אני מעוניין לוודא שהמשלחת נמצאת במקום הכי בטוח כדי לקבל את התנאים הטובים ביותר. ועדיין, אסע רק אם המצב הביטחוני יאפשר לי את זה. בתשובה לשאלתך, אכן אסע עם רעייתי, יחד עם כמה גורמי מקצוע, אבל המימון יהיה על חשבונה".