על רקע הנסיעה הקרובה של ראש הממשלה בנימין נתניהו לארצות הברית, מליאת הכנסת אישרה נוסח החלטה מיוחד שמביע התנגדות להקמת מדינה פלסטינית, זאת בהסכמת רחבה של חברי כנסת מהקואליציה והאופוזיציה.

המילואימניקים נפגעו מקיצוץ הסגל הזוטר: "התגייסנו ועכשיו מפחיתים בשכרנו"
הקטל בכבישים: 2024 השנה היא הקטלנית ביותר במספר תאונות הדרכים

על פי נוסח ההצעה ההתנגדות היא לעצם הקמת מדינה - אפילו בהסכם עתידי עם ישראל: "הכנסת מתנגדת באופן נחרץ להקמת מדינה פלסטינית ממערב לירדן".

"הקמת מדינה פלסטינית בלב ארץ ישראל תהווה סכנה קיומית למדינת ישראל ולאזרחיה, תנציח את הסכסוך הישראלי-פלסטיני ותערער את היציבות באזור. קידום הרעיון של המדינה הפלסטינית בעת הזאת יהווה פרס לטרור ורק יעודד את חמאס ותומכיו שיראו בכך ניצחון בזכות הטבח של ה-7/10/23 ומבוא להשתלטות האיסלאם הג'יהאדיסטי על המזרח התיכון".

ההצעה היא יוזמה משותפת יחד עם סיעות הימין הממלכתי, ישראל ביתנו וחברי שדולת ארץ ישראל. כזכור בחודש פברואר האחרון מליאת הכנסת הצביעה ברוב עצום של 68 חברי כנסת נגד האפשרות של הכרזה חד-צדדית מצד מדינות בעולם על עצמאות מדינה פלסטינית.

בפעם הקודמת היה זה ראש הממשלה עצמו שניסה למנוע את הצבעה הברורה נגד מדינה פלסטינית ולכן העלה הצהרה ממשלתית רק בסוגיית ההכרה החד-צדדית, וכך הצליח גם לגייס את תמיכת רוב חברי האופוזיציה, כעת רק חברי הסיעות הימניות תמכו בהחלטה.

‏בהצעת ההחלטה נגד הקמת מדינה פלסטינית תמכו ח"כים מכל סיעות הקואליציה וחברי אופוזיציה מהמחנה הממלכתי, הימין הממלכתי וישראל ביתנו. יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ עצמו הגיע להצביע בעד ההחלטה. דווקא ראש הממשלה נתניהו נעדר מההצבעה.