השר בצלאל סמוטריץ' שוחח היום (חמישי) עם ברק סרי ויהודה שלזינגר ברדיו 103fm והתייחס לעסקת חטופים ושאלת תמיכתו בה ולעזיבתו של המפכ"ל שבתאי את תפקידו ולעתידה של המערכה בצפון ובדרום.

ראשית, ציין: "אני שמח על הזכות אתמול יחד עם המפכ"ל היוצא, חתמנו על הסכם שנותן תוספות שכר משמעותיות ללוחמי ימ"מ. עם ישראל ראה במלחמה הזאת את הגבורה והמקצועיות של הלוחמים. חלק מלוחמי הימ"מ חזרו ממבצע ארנון בטרמפים, כי אין להם רכבים. אני מקבל טלפון ממישהי שיש להם שכן, חבר של בעלה שהיה בסיירת מטכ"ל ועבר לימ"מ והיא אמרה לי שהוא עובד יותר קשה ומרוויח הרבה פחות.

בן גביר עלה להר הבית וחטף משר בממשלה: "יום יבוא ועידן ההטרלות יחלוף"
הצהרה פוליטית או נזיפה בנתניהו? "דרעי סבור שזה הרגע לעסקה מתוך ידיעה"

הבנתי שאין דיפרנציאליות בשכר של המשטרה. מילה טובה לממונה על השכר שהבין את זה ותוך פחות מחודש הגענו לעלייה של 30% בשכר שלהם בתיאום והסכמה עם המשרד לבל"מ. אנחנו מוקירים את הלוחמים לא רק בדיבורים אלא גם במעשים".

על עסקת החטופים אמר: "כולנו רוצים להחזיר את החטופים הביתה. כואבים את הכאב שלהם, חרדים לגורלם וחשים מחויבות עמוקה להחזיר אותם. הדרך לעשות את זה הא  הגברת הלחץ הצבאי אנחנו רוצים עסקה שלא תעלה במחיר חיי אדם כשנצטרך לחזור לשם. אם לא נישאר בפילדלפי היא שהחמאס יחזור להתעצם. אני מגחך על ההצעות לפתרון טכנולוגי או על האמירות כאילו אפשר לסמוך על מצרים. ראינו מה קרה. אלה אותם ראשי מערכת הביטחון שאמרו נדע להסתדר אחרי עסקת שליט, אחרי הגירוש מגוש קטיף, אחרי הסכם אוסלו. ראשי הביטחון תמיד מצליחים להסתדר. הם ראויים לכל הערכה והם טועים, כמו שהם טעו בכל השנים האחרונות. גם היום הם מבינים שחמאס הונה אותנו שבע שנים, והם לא יודעים לוודא איך זה יקרה".

"אחת הבעיות הקשות הן שהמערכת מאוד בטוחה בעצמה ומאוד יהירה ואטומה לביקורת ושיח. בכל פעם שיש דיונים בקבינט יוצאות הדלפות על זה: "סמוטריץ' תוקף,  וסמוטריץ' חריף וכו'. היה לי מאבק עם מערכת הביטחון לאחרונה סביב הדרישה שלי להקים ועדה שתבדוק את הנגזרות לתהליכי בניית הכוח. הלכו לי על הראש, והאשימו אותי שבגללי אין מטוסים וטנקים. זה ממש לא נכון. מערכת גדולה ועוצמתית שיש בה אנשים טובים היא מאוד אטומה לביקורת ושיח וחשיבה מבחוץ, וזה קורה שוב ושוב ושוב מאז מלחמת יום כיפור. אני כאזרח וכשר חייב לעשות את עבודתי, לשאול שאלות ולהטיל ספק".

עוד הוסיף: "אני מכיר את השמות והתמונות של החטופים, אבל לא את השמות והתמונות של אלה שיירצחו בעתיד". אני לא חושב שהעולם מתחלק לטובים ולרעים. כולם רוצים להביא את החטופים, השאלה איך עושים את זה. אתה לא מושיט יד ליריב שלך כדי לתת לו להתאושש. העסקה הקודמת הייתה סבירה כי החמאס היה בהיסטריה. צריך להגיע למצב שהחמאס ייכנע ויניח את נשקו. זו שאלה מוסרית ואתית מאוד כבדה ואני לא רוצה להיות במקום שבו אני צריך לבחור. זה כואב, כי מי שילך על עסקה היום יפקיר את העשרות הרבות של הלוחמים והחיילים והגברים שיישארו שם. אם תתפרק מהנכסים הגדולים, נכשלנו. היעד במלחמה הוא להשמיד את חמאס".

לסיום אמר: "אני רואים שחמאס במצוקה אדירה והוא על סף שבירה. העובדה היא שהחמאס מסכים עכשיו למה שהוא לא הסכים לפני שבועיים. הוא יסכים להתפשר".

על חוק הגיוס אמר: "אני מסתכל למציאות נכוחה ורואה הזדמנות היסטורית לתקן את העוול שקיים בישראל 76 שנה הציבור החרדי מבין בפעם הראשונה שצריכים אותו".