בשיחה של נציגת חברת האשראי עם שלמה שריד, רכז המתנדבים של תנועת צו 9, היא הודיעה לו על חסימת כרטיס האשראי שלו בעקבות הסנקציות על התנועה, והודתה כי הדבר מתבצע ללא שיקול דעת.

כזכור, ארצות הברית הודיעה על הטלת סנקציות על שלושה ישראלים וחמישה גופים הקשורים ל"מעשי אלימות נגד אזרחים בגדה המערבית". ברשימה שפורסמה, נמצאים בין השאר רעות בן-חיים ואביעד שלמה שריד, ממקימי ארגון "צו 9" שחוסם משאיות סיוע הומניטרי לרצועת עזה. אך בעוד כרטיס האשראי של בן חיים נחסם כבר לפני כשבוע, זה של שריד נחסם רק אתמול.

"מיצוי דין משלנו": ארה"ב הטילה סנקציות על ארגון "להב"ה" ופעילי "צו 9"
"מהלך מטלטל": בצו 9 מגיבים לסנקציות של ארצות הברית

עיכוב ההליכים כנגד שריד נבע מביצוע לא מוצלח מצד הממשל האמריקאי. רק לאחר שארה"ב תיקנה את הטעות, בה הטילה סנקציות על האדם הלא נכון שנושא את אותו שם, נציגת חברת האשראי התקשרה לשלמה שריד, זה שאכן משמש כרכז שטח וממקימי תנועת 'צו 9', והודיעה לו על חסימה מידית של כרטיס האשראי שלו.

בשיחה עמו נציגת חברת האשראי אמרה לו: "אני מתקשרת לעדכן שאנחנו נדרשים לחסום את כרטיס האשראי שלך בהתאם להוראות החוק ולצו איסור הלבנת הון. השם שלך הופיע ברשימה של ה-ofac, מה שמחייב אותנו לחסום את הכרטיס ללא איזשהו שיקול דעת".

"מה הסיבה בעצם? איזה עילה יש לדבר הזה?", שאל שלמה. נציגת החברה השיבה: "אנחנו מחויבים לעמוד בהוראות החוק עצמן, בגלל שהשם הופיע ברשימה, אנחנו צריכים לפעול לפי זה".

עוד היא ציינה כי "ברגע שהשם יוסר מהרשימה נוכל לאפשר פעולות בכרטיס, צר לי על הסיטואציה אבל היה חשוב לי לעדכן אותך באופן אישי". שלמה השיב: "אני בסך הכול אזרח ישראלי שמנסה לפעול במדינה להשגת מטרות המלחמה שלנו".

מצד שלמה נמסר: "אני לוחם, לחמתי בעזה ואני אמשיך ללחום עד להשבת החטופים ולניצחון על החמאס. נמשיך לעשות הכול לשנות את מדיניות הסיוע לחמאס שפוגע בחיילים שלנו עד להשבת כלל החטופים כולם". 

עוד הוא הוסיף: "למטרות צו 9 נוסף גם המאבק בסנקציות הדרקוניות שמתקבלות על ידי הממשל האמריקאי על פעילי מחאה לגיטימית בבת ברית חופשית ודמוקרטית לכאורה ללא עילה, ללא התראה וללא אפשרות ערעור ההגנה. ממשלת ישראל חייבת להתעורר ולהגן על אזרחיה". לסיכום אמר שריד: "אני קורא לעם כולו שהיה שותף אתו לתת לנו גב במאבק הזה ובהמשך הפעילות".