הזעם בליכוד על שר הביטחון גלנט: פנייה דחופה של קבוצת חברי מרכז הליכוד נעשתה היום (חמישי) לבית הדין של התנועה, בדרישה להדיח את יואב גלנט משורות הליכוד ולחילופין להוציא מלפניו צו המונע את הגשת מועמדותו של ח"כ גלנט בפריימריז הבאים לבחירת רשימת מועמדי הליכוד לכנסת הבאה. מי שמובילה את המהלך וחתומה בראש רשימת העותרים היא המשפטנית פרופ' טליה איינהורן.

בדרך לרעידת אדמה בממשלה? גלנט הוציא אלף צווי גיוס לחרדים
הממשלה קורסת? בן גביר עלה להר הבית והצית אש בין עוצמה יהודית וש"ס

בדברי ההסבר העותרים מפרטים את אירועי הקדנציה הנוכחית של גלנט בתפקיד שר הביטחון בממשלה המכהנת, בטענה כי מהקמת הממשלה ועד היום פעל ופועל גלנט בניגוד לעמדת הליכוד הממשלה וראש הממשלה. העותרים מתארים את סערת הרפורמה המשפטית והמחאה הציבורית שקמה בעקבותיה: "שר הביטחון יואב גלנט וראשי מערכת הביטחון והצבא עמדו מנגד הקמפיין האלים שבין היתר קרא לסרבנות ולא עשו  דבר על מנת לעקור את הנגע שפשה ביחידות צבאיות לרבות חיל האוויר".

"יואב גלנט בתפקידו כשר בטחון, הרמטכ"ל הרצי הלוי, מפקד חיל האוויר ואחרים במטכ"ל בחוסר המעש ובתגובותיהם הרפות נתנו רוח גבית לפעולות המחאה כנגד ממשלת ישראל. ח"כ גלנט תמך בפועל במתנגדי הרפורמה ובתגובה למשבר האמון ולחתרנותו של ח"כ גלנט ראש הממשלה פיטר אותו, דבר שגרם להתעצמות המחאה כאשר השמאל הקיצוני והאנרכיסטי יוצא לרחובות ומחבק את ח"כ גלנט – אירוע שזכור לכל כ'ליל גלנט'. 

יואב גלנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יואב גלנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

"מאז ראש הממשלה חסר בו מהפיטורים ומאז אנו עדים לרצף אירועים שבמסגרתם גלנט לא מפספס את ההזדמנות לפגוע בראש הממשלה, בקואליציה ובליכוד. ב-7 באוקטובר פרצה מלחמת חרבות ברזל , ואולם גם בנסיבות אלו יואב גלנט המשיך קבל עם ועדה לנהל פוליטיקה לעומתית ולחתור תחת ראש הממשלה באופנים שונים כאשר בשיאם של אירועים אלו בניגוד להחלטת ראש הממשלה, הקואליציה וסיעת הליכוד קרא להקמת מדינה פלסטינאית כפתרון ולהעברת הניהול לכוחות של הרשות פלסטינית ערטילאית.

"בסמוך לפני פרישתם של בני גנץ וגדי אייזנקוט, בני בריתו, מקבינט המלחמה לכאורה על רקע חוק הגיוס וסוגיית גיוס החרדים, שוב לא החמיץ ח"כ גלנט את ההזדמנות ויצא פומבית נגד ראש הממשלה ונגד הקואליציה כשהוא מסרב להביא את חוק הגיוס להצבעה ומעביר את זכות הוטו לאופוזיציה בכלל ולבני גנץ וגדי אייזנקוט בפרט בטענה כי בהיעדר הסכמה רחבה לא יתמוך בחוק גיוס. בסמוך לאחר פרישתם של גדי אייזנקוט ובני גנץ מהקואליציה אף הגדיל לעשות והצביע בניגוד לעמדת הסיעה ולמשמעת הקואליציונית.

"מצ"ב הדברים הולך ומחמיר והידרדרות ביחסי האמון שבין ח"כ גלנט לבין סיעת הליכוד מצאה את ביטויה בקריאה של חברי כנסת רבים לפיטוריו של גלנט וקולות אלו הלכו והתחזקו כאשר ח"כ יואב גלנט חזר לאחרונה משליחות בארה"ב והחל ביתר שאת לתדרך כנגד ראש הממשלה וכנגד הממשלה בשורה ארוכה של נושאים. 

סיעת הליכוד (צילום:  אריק מרמור, פלאש 90)
סיעת הליכוד (צילום: אריק מרמור, פלאש 90)

"כך לדוגמא: בעניין החטופים – תידרך משפחות חטופים בודדות והאשים את ראש הממשלה  באחריות בלעדית להיעדר עסקה עם החמאס. בעניין המלחמה – מתדרך כי הגיע הזמן לסיים את המלחמה בעזה וניתן למסור את ציר פילדפי וציר נצרים לרבות עלייה של החמושים לצפון הרצועה. בעניין המלחמה בצפון – הסיר מהשולחן את האופציה הצבאית וקרא להסדר מדיני עם החיזבאללה.

"בסמוך לפני כתיבת שורות אלו, פרסם ח"כ, כי בכוונתו להקים בית חולים בישראל לטובת ילדי עזה בהתעלם מהעובדה כי אפילו בגץ דחה את העתיר ה להכנסת פצועים וחולים מעזה לישראל. סקירת האירועים המפורטים לעיל בקצרת האומר, אירועים ספורים מיני רבים מלמדת כי 
יואב גלנט בפועל פועל נגד סיעת הליכוד וראש הממשלה ובניגוד לעמדות מחייבות ולהבטחות בחירות שלו הן בנושא בטחון והן בנושא מערכת המשפט ומערכת אכיפת החוק ולא מחמיץ שום הזדמנות יחצ"נית לפגוע בתדמית ובמעמד הציבורי של ראש הממשלה, סיעת הליכוד, תנועת הליכוד והקואליציה לרבות פגיעה מתמשכת בתפקודם וחתירה תחת מנהיגותו של ראש הממשלה.

"לאור הנאמר דורשים, כאמור, העותרים, קבוצה של חברי הליכוד, להדיח את גלנט מהליכוד או לאסור עליו להתמודד בפריימריז לרשימת הליכוד בבחירות לכנסת הבאה", סיכמו.

גורמים בליכוד הבהירו בעקבות הגשת העתירה נגד שר הביטחון כי לבית הדין אין סמכות לדחות על הסף את העתירה, לכן העניין הועבר ליועמ"ש הליכוד וכן - ליואב גלנט, כאשר בית הדין מבקש לתת תגובה לעתירה.