יבגני פרדר, גבר בשנות ה-50 לחייו, נהרג הבוקר (שישי) בתקיפת כטב"ם שחדר לתל אביב והתפוצץ. ח"כ ניסים ואטורי התראיין לתוכנית "גומרים הולכים" ב-102FM והשתמש במותו כדי לנגח את ההפגנות השבועיות נגד הממשלה. ואטורי, שלא ציין את שמו של ההרוג, אמר: "אני לא יודע מי הוא, אבל מי שבמשפחה שלו שהפגין, בטח יקבל צביטה בלב".

"הם בטח אומרים לעצמם: איך אני יכול להפגין כרגע כשבן משפחה שלי נהרג?", אמר והמשיך: "למפגינים לא איכפת שיש מלחמה, חמאס אמר להמשיך בהפגנות – אז הם מהדהדים את בקשות חמאס. כשנהרגים אנשים בצפון קשה לראות את ההפגנות האלו".

כזכור, פיצוץ גדול נשמע הלילה ברחוב בן יהודה בתל אביב כתוצאה מירי כטב"ם, וגרם למותו של אדם אחד ולכעשרה פצועים. ההרוג אותר בסמוך לזירת הנפילה, שישן בחדר על גג בנין ונפגע מהרסיסים. שוטרים, מתנדבי זק"א ועובדי עיריית תל אביב הגיעו לזירה וטיפלו בנפגעים ובנזק.

ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, צייץ הבוקר: "עיריית תל אביב-יפו עוברת למצב כוננות מוגבר לאור אירוע הכטב״ם הקשה הלילה, בו נהרג אדם אחד ונוספים נפצעו. המלחמה עדיין כאן, והיא קשה וכואבת. כוחות העירייה הגיעו לנקודה במהרה וטיפלו באירוע, ואנו ערוכים להתפתחויות, אם יהיו. אני קורא לציבור להישמע להנחיות".

בתוך כך, צבא ארה"ב יירט מספר כטב"מים על הקרקע, טרם שוגרו. אופציות השיגור הן מסוריה, עיראק ותימן. מבחינת יכולות העבר, ניתן שהשיגור בוצע גם מלבנון, אך בחיזבאללה ובמדינה טרם ירו לכיוון במרכז. לפי ערוץ אל-ערביה, ארצות הברית יירטה טיל בליסטי ושלושה כטבמים ששיגרו החות׳ים אל ישראל במהלך הלילה, אך הרביעי הצליח לפגוע בתל אביב.