ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (שבת) לתקיפה בתימן במסגרת מבצע "יד ארוכה" ואמר " החות׳ים הם חלק בלתי נפרד מציר הרשע של איראן. ציר זה פועל לא רק נגד ישראל, הוא מאיים על שלום העולם כולו". נתניהו הבהיר כי ישראל תפגע בכל מי שיאיים על ביטחונה ועל ביטחון אזרחיה - לדבריו, "כל מי שיפגע בנו ישלם מחיר כבד מאוד".

שר הביטחון יואב גלנט אמר: ״את האש שבוערת כעת בתימן רואים בכל רחבי המזרח התיכון. בפעם הראשונה שהחות׳ים פגעו באזרח ישראלי הכנו אותם - נעשה זאת ככל שיידרש, הדם של אזרחי ישראל אינו הפקר״. 

אחרי התקיפה הישראלית: כאוס בצנעא ובחודיידה שבתימן
הקו השחור נחצה: ישראל שרטטה משוואה חדשה במזרח התיכון 

ראש הממשלה בנימין נתניהו והרמטכ"ל הרצי הלוי בזמן התקיפה בתימן (צילום :יוסי כהן, לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בהצהרתו: "מתחילת המלחמה, הבהרתי שישראל תפגע בכל מי שיפגע בנו. ולכן, מוקדם יותר היום, כינסתי את הקבינט המדיני-ביטחוני. ביקשתי ממנו שיתמוך בהחלטה שהבאתי לתקוף את יעדי החות׳ים בתימן. הנמל שתקפנו אינו נמל תמים. הוא שימש למטרות צבאיות, הוא שימש כנקודת כניסה לנשק קטלני שסופק לחות׳ים על ידי איראן. הם השתמשו בנשק הזה כדי לתקוף את ישראל, לתקוף את מדינות האזור, לתקוף נתיב שייט בינלאומי, נתיב שייט מהחשובים בעולם".
 
נתניהו הוסיף: "אני מברך את צה׳׳ל ואת חיל האוויר על פעולה נחושה, מדויקת ומוצלחת. הפעולה הזאת פגעה במטרות במרחק 1,800 ק׳׳מ מגבולותינו. היא מבהירה לאויבינו שאין מקום שהזרוע הארוכה של מדינת ישראל לא תגיע אליו. התקיפה באה בתגובה ישירה למתקפת המל׳׳ט בה נהרג אזרח ישראלי ונפצעו אזרחים נוספים, היא גם באה בהמשך לתוקפנות החות׳ים נגד מדינת ישראל מאז תחילת המלחמה".

בנימין נתניהו על התקיפה בתימן (צילום: יוסי כהן, לע"מ)
"במשך שמונת החודשים האחרונים, החות'ים שיגרו מאות טילים בליסטיים, טילי שיוט ומל׳׳טים נגד ישראל. כל זה יורט בהצלחה ע׳׳י מערכות ההגנה הישראליות, בסיוע ידידתנו ארצות הברית וגם בסיוע מדינות נוספות. אני מבקש להודות להן. כמו חמאס וחיזבאללה, החות׳ים הם חלק בלתי נפרד מציר הרשע של איראן. ציר זה פועל לא רק נגד ישראל, הוא מאיים על שלום העולם כולו. ישראל מצפה מהקהילה הבינלאומית להגביר את מאמציה נגד איראן וגרורותיה, כדי לבלום את תוקפנותה של איראן, וכדי להגן על חופש השייט הבינלאומי", הוסיף ראש הממשלה.
 
בסיום דבריו אמר: "כל מי שמבקש לראות מזרח תיכון יציב ובטוח צריך להתייצב נגד ציר הרשע של איראן, ולתמוך במאבקה של ישראל נגד איראן וגרורותיה: הן בתימן, הן בעזה, הן בלבנון, בכל מקום. ולסיום, יש לי מסר לאויבי ישראל: אל תטעו בנו. נגן על עצמנו בכל דרך, ובכל חזית. כל מי שיפגע בנו ישלם מחיר כבד מאוד על תוקפנותו״.

קודם לכן, אמר שר החוץ ישראל כ"ץ כי "מדינת ישראל ומטוסי חיל האוויר הנחיתו היום מכה קשה על שלוחת הטרור של איראן בתימן. איראן תומכת, מאמנת ומממנת את ארגון הטרור החות'י כחלק מהמערך האזורי של ארגוני הטרור שהיא מפעילה באזור כדי לתקוף את מדינת ישראל. לא נבליג ולא נשתוק ונפגע בכל מי שיהווה איום על אזרחינו. זה הזמן של הקהילה הבינלאומית להגביר את הסנקציות באופן מקסימלי על איראן - שבהכוונתה החות'ים פוגעים פגיעה אנושה בחופש השיט ובנתיבי הסחר. איראן היא ראש הנחש - חייבים לעצור אותה עכשיו".

השר מיקי זוהר מסר: "יידע כל אויב כי ידה הארוכה של ישראל מגיעה לכל מקום".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, הגיב בתמציתיות בחשבון ה-X שלו: "בומבה". 

יו״ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, מסר: ״המסר החשוב מהתקיפה החשובה והמוצדקת היום בתימן - אנחנו מקימים בריתות, ומשתפים פעולה עם ידידינו. לצד זאת, אנחנו נכונים תמיד לעשות את העבודה כדי להגן על אזרחי ישראל בעצמנו. כך היה בעבר, וכך יהיה גם בעתיד. מול כל מי שפוגע בנו, בכל זירה". גדעון סער: "מוטב מאוחר".

גורם מדיני בכיר התייחס לתקיפה מוקדם יותר והסביר כי השיקולים לא היו רק להגיב נגד החות׳ים ולחזק את ההרתעה מולם, אלא להעביר מסר לכלל מרכיבי הציר האיראני. זו אזהרה גם להמשך התקיפות של חיזבאללה נגדנו. עוד אמר כי המטרה הייתה לתת מכה לגורם שפוגע בשיט הבין-לאומי ובאזור כולו, ובכך לחזק את הקואליציה הבין-לאומית שפועלת נגדו.

לדבריו של הגורם הבכיר, ישראל נתנה סיכוי לקואליציה הבין-לאומית, שאמנם פעלה - אך באופן מוגבל והגנתי. זה לא הספיק. לכן, ישראל הכינה במשך זמן רב חבילת תגובות נגד החות׳ים.