חברי הכנסת עמית הלוי, חנוך מיליבצקי, דן אילוז, משה סעדה, אריאל קלנר, שלום דנינו, טלי גוטליב וניסים ואטורי שלחו מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בו העבירו איום על קיום הקואליציה אם במתווה של עסקה יפונו נצרים ופילדלפי והחטופים לא יוחזרו בבת אחת.

על פי הדיווח, במכתב נכתב כי "כל הסכם שאין בו החזרה של כל החטופים, בלי חלוקה לפעימות, גוזר על שאר החטופים החיים גזר דין מוות. לכן, בכל מקרה אין לקבל בשום אופן, הסכם שאין בו החזרה מלאה של כל החטופים. הסכם שיכלול נסיגה של כוחותינו מצירי השליטה ברצועת עזה, הינו למעשה תבוסה מוחלטת במערכה. כיון שהוא יביא בהכרח לשיקום היכולות הצבאיות והשלטוניות של האויב וחזרתו לעמדות התקפה על תושבי העוטף ועל כל רחבי המדינה. הסכם שיכלול את חזרת האויב לצפון רצועת עזה, הינו הפסקת המלחמה בפועל. הוא יביא לחזרת הירי על שדרות והעוטף ויבטל למעשה את ההישגים שהושגו בדם חיילינו. לשם הסרת האיום שיווצר שוב, נידרש להתחיל את המלחמה מהתחלה, כאילו לא היתה".

מיקי זוהר מודאג: "הקואליציה מתפוררת, ניזרק לשנים ארוכות באופוזיציה"
פנייה חריגה לבית הדין של הליכוד: "הדיחו את גלנט משורות המפלגה" | פרסום ראשון

עוד נכתב כי "הסכם שכולל שינוי כלשהוא בשליטה הישראלית המלאה והמוחלטת של חיילי צה״ל במעבר רפיח ובציר פילדלפי - מכרם שלום ועד הים - יוביל בהכרח לטבח הבא. ההצעה של הרמטכ"ל כאילו גורמים בינ"ל ואמצעים טכנולוגיים יכולים להוות חלופה לשליטה צבאית ישראל, היא הצעה הזויה, המלמדת כי הלקחים הכי בסיסיים מה-7.10 לא הופקו בקרב הפיקוד הבכיר של צה"ל. רוב מכריע בציבור הישראלי מחזק את ידיך, להבהיר לממשל האמריקאי ולעולם כולו עקרונות אלו".

טלי גוטליב (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
טלי גוטליב (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בסיום כתבו כי "אם לא ננהג כך, אנו עלולים למצוא את עצמנו חלילה עם אלפי חטופים והרוגים בהתקפות הטרור שיבוצעו בעתיד ע"י אויבינו שבעזה וגם ע״י האחרים סביבנו, שמביטים מהיציע ובוחנים את התנהלותנו ותגובתנו. עקרונות אלו מהווים מבחינתנו גבולות גזרה וקווים אדומים ברורים של הקואליציה שלנו. היא נבחרה כדי לשמור על זהותה וביטחונה של ישראל ולכן לא נוכל לחצות אותם.