הפרשן לענייני ערבים של i24NEWS, צביקה יחזקאלי, עלה הבוקר (ראשון) לשידור בתוכנית הבוקר של הערוץ והתייחס לתקיפה העוצמתית של ישראל בתימן.

"מכה מפתיעה. לא בפרופורציה למה שעשו, וכך צריך להיות. צריך לשאול מה הלאה. כמובן שאפשר היה יותר. יש המון בנק מטרות לחות'ים. החות'ים עשו כאב ראש לסעודים כבר למעלה מעשור, ולא תקפו אותם בצורה הזאת. ז"א שיש פה עליית מדרגה. מצד שני צריך לומר שהחות'ים תוקפים אותנו כבר מתחילת המלחמה, וישראל לא עושה דבר, אלא נותנת לבעלות הברית, לאמריקה ולבריטניה, לתקוף את החות'ים. ז"א שעכשיו נפתחה זירה, וכל השאלה בזירה היא גם מה מכת הפתיחה, אבל איך אתה מנהל את זה הלאה. חות'ים מנסים לתקוף אותנו גם היום, ואיך ישראל תגיב. צריך לדעת איך מנהלים את הזירה, החכמה לנהל אותה כמו בשכונה. לפגוע בנק' מכאיבות. לא רק נמלים, אלא גם מחסני נשק ומחסני כטב"מים", פתח יחזקאלי את דבריו. 

"זו לא הפיכת שולחן. יש פה תשעה חודשים של עימות, רואים את עזה חרבה. סעודיה כבר אומרת שלא עזרה לישראלים, לא היו בסיפור. מצד שני נסראללה, לבנון רואה ועכשיו התורים לדלק בחודיידה מקרינים למקומות אחרים. הם יודעים שהישראלי הוא שחקן רציונאלי, לא הופך שולחנות כל כך מהר. יודעים שיש פה יכולות. זה עושה רושם. השכונה היא לא רק מופע של יום אחד. אם ישראל תמשיך להכאיב לחות'ים בחוסר פרופורציה - הם ייזהרו. החות'ים עובדים בפעם הראשונה למדינה שמכאיבה לה. השכונה בוחנת אם מדובר בהבלחה רגעית, הם נזהרים במידה", המשיך.

חמאס לחוץ, החותי'ם ספגו מכה: ישראל הורידה לראשונה את הכפפות

"בעלי הברית אומרים 'חבר'ה סיימו את העבודה, בגלל זה חתמנו שלום', הם קוראים לזה "הסכמי הגנה". חות'ים זה איראן מבחינתם. מחיאות כפיים בלב, אבל גם התבוננות זהירה. החות'ים תקפו לא פעם את האמירויות, והאמירויות יודעים שיכול להיות שהם חלק מהמשחק הזה. הם סומכים על ישראל", סיים יחזקאלי את דבריו.