ההחלטה לצאת לתקיפה בתימן התקבלה אחרי שבכיר ישראלי הביע התנגדות נחרצת בדיוני רה"מ, כך נחשף הערב (ראשון) בחדשות 13 על ידי הכתבת המדינית של הערוץ מוריה אסרף.

על פי הפרסום, אחד הבכירים אמר: "החות'ים לא עומדים בפני עצמם צריך ללכת מול איראן ולא תימן, מיותר לפתוח עוד חזית". בדיונים המקדימים בשבת בבוקר רה"מ שמע את דבריו, לא קיבל את עמדתו ואפשר לו להשמיע את הדעה בקבינט שהתקבל אתמול. דעתו לא התקבלה והשרים החליטו לאשר את אותו מבצע.

עשרה מטוסי קרב ותקיפה בזמן קצר: כך התנהל ניסיון חיסול מוחמד דף | פרטים חדשים
בעקבות הביקורת על תחקירי 7 באוקטובר: השינוי שהחליט לעשות צה"ל

כזכור, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו אתמול (שבת) בעיר הנמל חודיידה שבמערב תימן, שמהווה את צינור האספקה המרכזי של החות'ים. צה"ל הבהיר כי מדובר בתגובה ל"מאות המתקפות נגד מדינת ישראל בחודשים האחרונים", שכוונה נגד תשתיות אנרגיה ששימשו גם לטרור. צה"ל, שלקח אחריות על התקיפה כשעה וחצי אחרי שבוצעה, הוסיף כי מערך ההגנה הישראלי עובה ואין כל שינוי בהנחיות פיקוד העורף - אך הדגיש כי ההגנה אינה הרמטית. 

גורמים אמריקאים הבהירו, זמן קצר אחרי התקיפה, כי "ישראל פעלה לבד". דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, אישר כי צה"ל תקף לבדו - ואמר כי מדובר באחת התקיפות הארוכות והמשמעותיות ביותר שביצע חיל האוויר. לדבריו, "הלחימה לא תמה - ונילחם היכן שנידרש. קראנו למבצע 'יד ארוכה' כי ישראל תדע לפעול רחוק ולפגוע במי שמאיים עליה".