חברי הכנסת עמית הלוי, חנוך מיליבצקי, דן אילוז, משה סעדה, אריאל קלנר, שלום דנינו, טלי גוטליב וניסים ואטורי שלחו מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בו העבירו איום על קיום הקואליציה אם במתווה של עסקה יפונו נצרים ופילדלפי והחטופים לא יוחזרו בבת אחת.

ח"כ דן אילוז (הליכוד) שוחח הבוקר (שני) עם ענת דוידוב ואודי סגל ב-103FM והסביר על ההחלטה לשלוח את האיום המדובר לרה"מ. "אני לא חושב שזה משנה משהו מהותי. בסוף אנו רוצים לראות את החטופים איתנו בבית אבל אנו בתוך משא ומתן כדי להגיע לעסקה טובה ונכונה. אנחנו רוצים להגיע לעסקה טובה אבל לשם זה יש להציב קווים אדומים ולדעת מה לא יכול לעבור בעסקה הזו. אני לא יודע מה זה סחיט, אבל אני יודע שיש לרה"מ הרבה מאוד לחץ ללכת לעסקה לא טובה ואנו רוצים להציב את הקווים שמתאימים לערכים של הליכוד", אמר בפתח דבריו. 

עוד הוסיף כי "לא אמרתי שהעסקה לא טובה, אנו הרי לא יודעים מה העסקה. מה שעשינו זה להציב קווים אדומים שאם העסקה תעבור אותם - לא נוכל לתמוך בעסקה הזו. בתחילת המלחמה הגדרנו שתי מטרות - חיסול החמאס ושחרור החטופים. עסקה שתעבור את הקווים האדומים לא תשיג את שתי המטרות האלו. זה לא נושא שפשוט לדבר עליו אבל אנו חייבים בתור נבחרי ציבור לשקול נושאים כאלה".

"רק ביום חמישי?" משפחות החטופים זועמות על הודעת נתניהו
נתניהו מחכה לניצחון טראמפ? הערכות מדאיגות על כוונותיו במו"מ החטופים

לדבריו, "אני שמעתי לאורך הדרך, הרי כולנו יודעים את זה שהדינמיקה של המו"מ היא שחמאס מתקרב יותר לעמדות שלנו. למה? בגלל לחץ צבאי מאסיבי. אנו כרגע במצב שעם עוד לחץ אנו נוכל להגיע לעסקה טובה. תמיד יש חשש שהעמדה שאני קובע ומקבל בסוף יהיו לה תוצאות לא טובות, ולכן אני בחרדת קודש מגיע לכל אחד מהנושאים האלו".

דן אילוז (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
דן אילוז (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)

"אני לא יודע להגיד ולענות על שאלות היפותטיות אם יש עסקה. אני לא יודעים מה הפרטים של העסקה ולא כל עסקה שאני לא מסכים איתה תביא לפירוק הממשלה. אבל מה שכן, ממשלה שתשאיר את החמאס בשלטון אחרי מה שהיה ב־7 באוקטובר אין לה זכות קיום", סיכם.