ראש הממשלה בנימין נתניהו המריא הבוקר (שני) לוושינגטון, לקראת נאומו הצפוי בפני הקונגרס האמריקאי ופגישתו עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן.

תמונה של נתניהו במטוס יחד עם רעייתו ועל השולחן כובע שעליו כתוב "הניצחון המוחלט" עוררה סערה. "כל מה שנשאר מהניצחון המוחלט זה כובע", כתב אחד הגולשים. "אם יש כובע total victory במטוס ומדינה מתפרקת זה מה שחשוב. רק חסרה השמפניה לחגיגות", כתבה גולשת אחרת. 

בנימין נתניהו, שרה נתניהו (צילום:  עמוס בן גרשום לעמ)
בנימין נתניהו, שרה נתניהו (צילום: עמוס בן גרשום לעמ)

הפך לכינור שני: נתניהו יוצא לוושינגטון, אבל שם הקלפים כבר נטרפו | אנה ברסקי
איך אומרים חיבוק דוב באנגלית? נתניהו עשוי להיות מופתע ובגדול בארה"ב | שלמה שמיר

אני יוצא לביקור חשוב בארה"ב בשמן שישראל נלחמת בשבע חזיתות ובזמן של אי ודאות פוליטית גדולה בוושינגטון", אמר נתניהו לפני ההמראה. נתניהו התייחס לפרישתו של ביידן מהבחירות, ואמר כי "אני אמור להיפגש עם הנשיא ג'ו ביידן, שאותו אני מכיר כבר למעלה מ-40 שנה. זו תהיה הזדמנות להודות לו על הדברים שעשה למען ישראל, הן במהלך המלחמה, הן בשנות כהונתו כסנאטור, כסגן נשיא וכנשיא".

ראש הממשלה הבהיר כי "בחודשים הקרובים נשתף פעולה לשחרור כל חטופינו, נשתף פעולה בהשגת הניצחון על חמאס, נשתף פעולה בהדיפת הטרור והתוקפנות של ציר הרשע של איראן, וגם נבטיח שכל תושבינו, בצפון ובדרום, יחזרו בבטחה לבתיהם. בביקור הזה אני אנאם בפעם הרביעית בפני שני בתי הקונגרס כראש ממשלת ישראל. בנאומי אני אדגיש את חשיבות התמיכה הדו-מפלגתית בישראל, ואפנה לידידינו משני צדדי המתרס ואומר להם שבלי קשר לשאלה מי ייבחר להנהיג את העם האמריקני, ישראל היא בעלת הברית החשובה ביותר של ארה"ב במזרח התיכון, בעלת ברית שאין לה תחליף".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בנימין נתניהו והמשלחת הישראלית  (צילום: עמוס בן גרשום לע''מ)
בנימין נתניהו והמשלחת הישראלית (צילום: עמוס בן גרשום לע''מ)

אל הביקור המדיני תצטרף משלחת גדולה של חיילים, פצועים ונציגים של 12 משפחות חטופים. הנאום של נתניהו בפני שני בתי הקונגרס יהיה ברביעי בערב, כאשר בקהל צפויים להשתתף יותר מ-500 סנאטורים וחברי בית הנבחרים. במקביל לביקורו של נתניהו בארה"ב ובעיקר בזמן נאומו בקונגרס מתכננים ארגונים ישראליים ויהודיים, ובכללם גם משפחות של חטופים, להפגין נגדו ולדרוש ממנו שיקדם עסקה שתביא להחזרת החטופים הישראלים.