דובר צה"ל התיר היום (שני) לפרסום כי החטופים אלכס דנציג ויגב בוכשטב מתו בשבי חמאס. אמו של יגב, אסתר בוכשטב, עלתה בחודש שעבר למשכן הכנסת במסגרת מאבק משפחות החטופים, שם ספגה יחס מזלזל מח"כ יצחק פינדרוס.

במהלך דיון בוועדה, נזף בה פינדרוס: "יש פה משפחות שכולות. אתם רוצים לעשות פוליטיקה, רוצים להעיף את ביבי - תשלחו אותו לאן שאתם רוצים". על אף שקטע אותה, התעקשה בוכשטב להגיב: "אתה צריך להתנצל, אני לא באתי לדבר פוליטיקה - באתי כאמא של יגב שחטוף בעזה".

בחודש מרץ, כזכור הפגין פינדרוס זלזול בוטה במשפחות החטופים, כאשר חן אביגדורי - שאשתו ובתו הצעירה שוחררו משבי חמאס, הפציר בחברי הכנסת: "אמרתם שאתם תעבדו בפגרה - אז תעבדו. אל תצטלמו". בשלב זה, ח"כ יצחק פינדרוס מטעם מפלגת דגל התורה בסיעת יהדות התורה השיב לו בצורה מזלזלת "יאללה, יאללה", מה שגרר שלל תגובות נזעמות.

גם במשפחתו של אלכס דנציג זועמים על הממשלה. נכדתו של דנציג, טליה, אמרה היום בריאיון לרשת ב': "יש תחושות של כעס לא נורמליות, המדינה הפקירה את סבא שלי בשבי. זאת בושה למדינת ישראל, ביבי נתניהו, החטופים לא רק סובלים, הם מתים! אין מקום להשתקם עד שהם יחזרו הביתה".