יו״ר הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳, דיבר היום (שני) בישיבת הסיעה של מפלגתו על בשורת מותם של החטופים אלכס דנציג ויגב בוכשטב. סמוטריץ' התייחס לנסיעת ראש הממשלה בנימין נתניהו לארצות הברית וקרא לו שוב לא לחתום על העסקה ולהמשיך לחזק את הלחץ הצבאי על חמאס, במטרה להשיג את כלל מטרות המלחמה.

השר התייחס גם לסנקציות שהושטו לאחרונה על מתנחלים, הבטיח שלא תקום מדינה פלסטינית ביהודה ושומרון, תוך הבטחה "לא אכנע" והביע תקווה להחלת ריבונות ישראלית בשטחים. בסיום דבריו תקף סמוטריץ' את ראשי מערכת הביטחון ואמר: "הפיקוד הבכיר בצה"ל שוב אינו יודע את מקומו, ובמקום להתמקד בהמשך והעצמת הלחימה מול חמאס, משמיע עמדות פוליטיות ומדיניות בעד עסקה מופקרת, תוך חריגה מסמכותו ותפקידו".

ישראל נענתה להזמנה של נסראללה: השלב השלישי בלבנון התחיל  
אורי גבריאל נגד מיקי זוהר: "שופכים פה את התינוק עם המים"  

בצלאל סמוטריץ' מתעמת עם משפחות החטופים בוועדת הכנסת (צילום :ערוץ הכנסת)

סמוטריץ' אמר: "אסור לנו לעצור לרגע את המלחמה הצודקת ביותר אליה יצאנו, אסור לנו לעצור את המלחמה לפני השגת כל המטרות אותן הגדרנו, שהן השמדת חמאס, השבת חטופינו הביתה והשבת הביטחון לאזרחי ישראל". 
 
פניה לראש הממשלה אמר סמוטריץ': "אני שולח לראש הממשלה נתניהו, ברכת הצלחה בשליחותו החשובה לארה״ב להשמיע את קולה של ישראל לעם האמריקאי ולעולם כולו. מדינת ישראל מתמודדת עם מכבש לחצים בינלאומי אדיר במטרה לכפות עליה להתאבד ולהסכים להקמת מדינה פלסטינית. כל האמצעים כשרים כדי להשיג את המטרה הזו".

בהתייחס לסנקציות וליהודה ושומרות אמר השר: "הטלת סנקציות על מתיישבים וארגונים כולל איומים להטיל סנקציות עלי באופן אישי, הכרה חד צדדית והחלטות מנותקות ומופרכות בהאג. אני עומד כאן ומתחייב בפניכם, לעולם לא אכנע. עם ישראל לא יכנע. נעשה הכל כדי שלעולם לא תקום מדינה פלסטינית בארץ ישראל שתסכן את קיומנו. אנחנו פועלים יומם ולילה בשטח כדי לסכל את זה ובעז״ה גם נביא להחלת ריבונות ישראלית".

סמוטריץ' הוסיף בנושא: "אני קורא מכאן לראש הממשלה, אל תשתוק מול הסנקציות על אזרחי ישראל והמתיישבים ביהודה ושומרון. השמע את קולך ברמה ותבהיר שבין שותפים ובעלי ברית יש דברים שלא עושים".

בהתייחס למלחמה בעזה אמר: "אנחנו לא שוכחים את אחיותינו ואחינו החטופים בעזה ואת המטרות שלשמן יצאנו למלחמה. אני חוזר ומתריע, אסור להוריד עכשיו את הרגל מהלחץ הצבאי על חמאס ולהיכנס שוב למעגל שיחות עקר שיביא לפגיעה בהישגי המלחמה, יאפשר את שיקום חמאס וירחיק את הסיכוי להחזרת כל החטופים".

כוחות צה''ל ברצועת עזה (צילום: פלד ארבלי)
כוחות צה''ל ברצועת עזה (צילום: פלד ארבלי)

 
בסיום דבריו, תקף השר סמוטריץ' את בכירי מערכת הביטחון: "לצערי הפיקוד הבכיר בצה"ל שוב אינו יודע את מקומו, ובמקום להתמקד בהמשך והעצמת הלחימה מול חמאס, משמיע עמדות פוליטיות ומדיניות בעד עסקה מופקרת, תוך חריגה מסמכותו ותפקידו. האמירה היהירה שנשמעת מהם שוב ושוב ולפיה נדע להתמודד עם כל מחיר של עסקה, הביאה עלינו את אסון אוסלו, הגירוש מגוש קטיף, שיחרור סינוואר ואלף מחבלים בעסקת שליט ובסופו של דבר גם את הטבח הנורא בשמחת תורה".

סמוטריץ' המשיך במתקפה: "לא ידעתם להתמודד אז ולא תוכלו להתמודד כעת אם תיחתם עסקה חלילה שבמסגרתה ישראל תוותר על כל הישגי המלחמה, תשחרר רוצחים ותאפשר את שיקום כוחו של החמאס. תפסיקו לדבר ולהטיף, תמשיכו להילחם ולהרוג! את הדיון הציבורי הנוקב וקורע הלב נעשה כאן בכנסת ובממשלה כשליחי הציבור, וכפי שראוי בדמוקרטיה".